خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور

خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
370kb
نویسنده
دسته بندی
3,000 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور

دانشجویان و کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی تالیف دکتر بهرام محسن ‌پور می باشد که با فرمت pdf , word در ۱۳ صفحه با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «برنامه‌ریزی آموزشی» به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. امید میرود علاوه بر جامعه دانشگاهی، علاقه‌مندان به تعلیم و تربیت نیز از آن بهره‌مند شوند.
فصل اول: کلیات
فصل دوم: سطوح برنامه‌ریزی آموزشی
فصل سوم: برنامه‌ریزی آموزشی در سطح خرد، مؤسسه و اصلاح و نوآوری
فصل چهارم: مبانی و اصول برنامه‌ریزی آموزشی
فصل پنجم: رویکردهای برنامه‌ریزی آموزشی در سطح کلان
فصل ششم: الگوهای برنامه‌ریزی آموزشی

بخشی از متن خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور:

فصل دوم /سطوح برنامه ریزی آموزشی

۱-سطوح برنامه ریزی آموزشی:
کلان(شامل سازمان آموزشی، مدرسه و نظام آموزشی می باشد-منظور برنامه ریزی هایی است که برای اجرا در سطح ملی یا کشوری صورت می گیرد).
میانه
فراکلان(برنامه های بلند مدت یا میان مدتی که به وسیله ی سازمان های بین المللی مانند یونسکو و سازمان های منطقه ای مانند ایسکو طراحی و تهیه می شوند،برنامه ریزی در سطح فراکلان تلقی می گردد).
خرد(فرد یا گروه های کوچک،مانند مدیریت مدرسه یا مربیان را در بر می گیرد-حیطه ی فعالیت، شامل آ.پ یک منطقه،چند بخش یا چندین منطقه ی روستایی است).
موسسه ای(واحد برنامه ریزی،یک دانشگاه،یک دانشکده،یک مجتمع،یک دبیرستان یا یک مدرسه ابتدایی باشد).
توجه:سطوح برنامه ریزی آرتور جی.دیویس:
برنامه ریزی نظام های آموزشی در سطح ملی،ایالتی و استانی.
برنامه ریزی موسسه ای در مقیاسی وسیع و درسطح واحدهای مربوط به مجتمع های آموزشی.
برنامه ریزی طرح یا پروژه.
توجه:تقسیم بندی کوپ در مورد موسسات آموزشی:فراموسسه-دانشگاه-موسسه جامع و آموزشکده محلی و فنی.
۲-ویژگی های برنامه ریزی آموزشی در سطح کلان:
مشخص بودن زمان اجرای برنامه ها(۵تا۷سال).
مشخص بودن منابع مالی قابل اختصاص برای اجرای برنامه.
مشخص بودن هدف های کمی با استفاده از شاخص های دانش آموزی و ظرفیت کالبدی.
مشخص بودن سیاست های آموزشی و اجرایی که سمت گیری عملیات آموزشی و اجرایی در حین برنامه را معین می کند…..

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید