روش‌شناسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

روش‌شناسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
نوع فایل
word+ppt
حجم فایل
223kb
نویسنده
تاریخ انتشار
۸ اسفند ۱۳۹۸
دسته بندی
تعداد بازدید
79 بازدید
9,800 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

دانشجویان و کاربران گرامی ، در این بخش پاورپوینت روش‌شناسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در ۶۶ اسلاید قابل ویرایش بهمراه فایل ورد در ۸ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

عناوین فایل:

مبانی زبان

مبانی آموزش زبان

عوامل یادگیری زبان

عامل مهم برون زبانی در یادگیری زبان دوم

انواع یادگیری زبان

تفاوت آموزش زبان مادری و زبان دوم

زبان آموزی و رشد گفتار کودک

فرضیه های زبان آموزی کودک

۱- فرضیه ی شناخت گرایی زبان

رابطه ی زبان آموزی و توانایی های شناختی انسان

۲- فرضیه ی شرطی شدن رفتاری زبان

ایرادهای فرضیه ی شرطی شدن رفتاری زبان

۳- فرضیه ی ذاتی گیرایی زبان

فرایند یادگیری زبان

روی کرد های آموزش زبان دوم

روی کرد کلاسیک و سنت گرا

روی کرد رفتار گرایی آموزش زبان

روش آموزش زبان بر اساس نظریه ی رفتار گرایی (گفتاری – شنیداری)

آسیب شناسی نظریه ی رفتارگرایی

نظریه ی گشتاری شکل گیری زبان

روش های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

ویژگی های آزمون علمی

۱- پایایی

۲- اعتبار

انواع اعتبار

۳- عملیاتی بودن آزمون

انواع مهارت های زبان

۱- مهارت شنیداری

۱ و ۲-  تمییز و نگهداری

۳-درک مطلب شنیداری

آزمون‌های سنجش مهارت شنیداری

تشخیص آواها

مهارت گفتاری

۳- مهارت خواندن

۳- مهارت نوشتن

فرایند نوشتن

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت روش‌شناسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۱۴

انواع یادگیری زبان

زبان مادری

زبان غیر مادری:

.۱زبان خارجی: آموزش زبان در محیطی که معمولاً در روابط اجتماعی روزانه به کار نمی رود و فضای زبان آموزی محدود به کلاس درس است.

.۲زبان دوم: زبان به عنوان ابزاری در روابط روزانه به شمار می آید.

الف- هدایت شده: مبتنی بر مبانی آموزش زبان در محیط زبانی انجام می شود. (مطلوب ترین نوع آموزش زبان) در محیط های غیر زبانی با ایجاد محیط مجازی زبان می توان محیط طبیعی را شبیه سازی کرد.

ب- غیر هدایت شده (طبیعی): زبان آموزی در جریان ارتباطات روزانه به دور از هر گونه آموزش نظام یافته صورت می گیرد.

محتوای اسلاید ۲۴

رابطه ی زبان آموزی و توانایی های شناختی انسان

کودکان بدون هیچ آموزش عمدی به طور طبیعی در سنّ ۱/۵ سالگی شروع به صحبت کردن می کنند و تا حدود ۴/۵ سالگی هسته ی اصلی زبان محیط خود را فرامی گیرند.

زبان انسان از نظام های ارتباطی جانداران دیگر متمایز است و دارای زایایی و پیچیدگی های خاصّ خود است و تحت تاثیر محیط است.

رشد زبان در مقایسه با رشد توانایی های دیگر کودک سریع تر است.

فراگیری زبان به رشد توانایی های ذهنی یا هوش انسان چندان وابسته نیست: افراد لال که دارای توانایی های ذهنی خوبی هستند؛ افراد کم هوش که مانند کودکان عادی توانایی صحبت کردن دارند.

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید