پاورپوینت ارائه درس جرم شناسی

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت ارائه درس جرم شناسی ویرایش سال ۱۴۰۰ با موضوع تحلیل بزه دیده شناختی جرایم یقه سفیدها می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت ارائه درس جرم شناسی:

محتوای اسلاید ۲

چکیده

غالب مطالعات بزه دیده شناختی در سالهای اخیر بر مطالعه جرایم خشن متمرکز بوده اند علی رغم فراوانی بزه دیدگی جرایم یقه سفید ها ، در این زمینه اطلاعات اندکی وجود دارد و تحقیقات کمی در این حوزه صورت گرفته است . جرم شناسان انتقادی به موضوع یزه دیه شناسی جرایم یقه سفید ها علاقه مند بوده و از این یزه دیدگان با عنوان بزه دیدگان نامرئی یاد می کنند هرچند ماهیت بزه دیدگی جرایم یقه سفید ها اغلب مالی است اما این جرایم می تواند صدمات جسمانی گسترده ای نیز در پی داشته باشد.

از طرف دیگر علاوه بر تفاوت الگویی بزه دیدگی جرایم سنتی در مقایسه با جرایم یقه سفید ها این الگوی مشابهت های زیادی دارد همچنین الگو و نوع بزه دیدگی در جرایم یقه سفید ها فراتر از هزینه های اولیه و مستقیم ، هزینه های ثانویه دیگری نیز به همراه دارد که به همان اندازه زیان بار است . تضعیف اعتماد در نظام اقتصادی و در میان رهبران تجاری ، از دست رفتن اعتماد و اطمینان در نهادها ، فرایدند ها و رهبران سیاسی و فرسایش اخلاق عمومی ، سه حوزه مهم پیامد ثانوی جرایم یقه سفید ها محسوب می شوند .

محتوای اسلاید ۱۱

نتیجه گیری

با این وجود در صورت بروز صدمات و زیانهای شدید، بزه دیدگان میتوانند واکنش نشان داده و حتی فرایندهای حقوقی را به چالش بکشند و خواستار اجرای عدالت و شناسایی مسئولان حادثه باشند. بزهدیدگان میتوانند با تشکیل گروههای سازمان یافته از بزه دید گان ، در برابر این بزهدیدگی واکنش نشان دهند . این گروه ها کارکردهای عاطفی و ابزاری دارند .

کارکرد عاطفی آنها به صورت ایجاد محیطی به منظور تسهیم تجربیات، تشریح ماوقع و یافتن مسئول حادثه خود را نشان میدهد. کارکرد ابزاری آنها نیز با ایجاد مکانیسمهای برای پیگیری فعال پرونده و تعقیب مسئولان ایجاد حادثه و دریافت غرامت خود را نشان میدهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.