پاورپوینت جامعه شناسی تغذیه

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,500 تومان٪31 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر پاورپوینت جامعه شناسی تغذیه می باشد که با فرمت ppt در ۲۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت جامعه شناسی تغذیه:

تغذیه در جوامع اولیه

}اشتغال اصلی انسان در چارچوب زیست در جامعه های اولیه عبارت بوده است از شکار، ماهیگیری و جمع آوری دانه ها و حیوانات مختلف، که برای بشر می توانست ارزش غذائی داشته باشد. برای او امکان داشت که با مصرف هر نوع ماده با گرسنگی مبارزه کند اما در عین حال امکان مبارزه با سوء تغذیه وجود نداشت چرا که بشر اولیه نمی دانست این عارضه چه ارتباطی با تغذیه دارد.

}هر گونه مطالعه ای در شرایط اقتصادی جامعه های اولیه بدون تردید در مقیاس زیادی محدود به بررسی وضع تولید و مصرف مواد غذایی خواهد شد.

تولید مواد غذایی

علیرغم وجود مشکل سوء تغذیه در جهان آمار های سازمان خوار و بار و کشاورزی جهانی نشان می دهد که هرگز در طول تاریخ به مقدار زمان ما غذای مازاد بر مصرف در جهان وجود نداشته است.
موجودی غلات انبارهای دنیا قابل توجه و حدود ۲/۳ از این موجودی در کشورهای صنعتی و بویژه ایالات متحده آمریکا قرار داشته است.

}بعضی از محققان موضوع اقلیم  گرمسیری و منابع کشاورزی را مطرح می کنند. چرا که اکثر کشورهای در حال توسعه در مناطق گرمسیری واقعند. بر اساس این نظریات خاک در مناطق گرمسیر ضعیف است و قدرت حاصلخیزی خود را به سرعت از دست می دهد.

}بررسی های تاریخی نشان می دهد که اجتماعات انسانی از بدو پیدایش تا کنون با پدیده های گرسنگی و کم غذایی مواجه بوده اند و می دانیم که قحطی های بزرگ در مواردی توانسته است تمامی جمعیت های برخی از نقاط دنیا را از میان بر دارد.رویداد این نوع از مسائل سبب گردیده است که جامعه ها دست به فعالیت های تطابقی بزنند و گرسنگی های فصلی خود را با تغییر ادواری محل زندگی و رفتن به نقاطی که دسترسی به غذا امکان پذیر بوده است برطرف نمایند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.