پاورپوینت درس جامعه شناسی ‌هنر با موضوع سهراب سپهری

پاورپوینت درس جامعه شناسی ‌هنر با موضوع سهراب سپهری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل پاورپوینت درس جامعه شناسی ‌هنر با موضوع سهراب سپهری در ۱۱ اسلاید می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

بیوگرافی

´سهراب سپهری، در ۱۵ مهرماه ۱۳۰۷، در قم، به دنیا آمد.

´شاعر، نویسنده و نقاش اهل ایران بود. شعرهایش به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده‌است.سبک او انتزاعی با تاثیر از شرق دور است.

´تباین بین رنگ های گرم و سرد به تدریج در نقاشی هایش نابود می شوند و رنگ هاهم خانواده میشوند. حمید رحمتی با اشاره به این موضوع میگوید «: رفتهرفته تباینهای رنگی و تفاوت های تاریک و روشنی کاهش پیدامی کند و روابط فضاهای پر و خالی جای تأکیدهایی چنین را میگیرد .در نقاشیهای سپهری ، پیکره انسان جایی ندارد . او طبیعت را جایگزین انسانمداری کرده است تا درختان، پرندگان و اَشکال هندسی صحنههای نقاشی او باشند .

یکی از موضوعات مورد علاقه سهراب در نقاشی، تصویر درخت است؛ تکدرختی که سر به آسمان گذاشته و یا تنه درختان درهم تنیدهایی که از هجوم فضای باز اطراف خود واهمه دارند. برکههای پر از نیلوفر سفید و ماهیهای رنگین نیز از موضوعهای مورد علاقه سهراباند و در دورهای نهچندان طولانی، اَشکال هندسی دوبعدی در قاب او خودنمایی میکنند. در برکهها و یا باغهای سهراب منبع نور بهچشم نمیخورد؛ اما عطش رسیدن به نور را میتوان در گل های نیلوفر و درختان سر فلک کشیده او دید. در تصاویر شماره یک و دو، نیلوفرهای سفید نماد معصومیتی هستند که در گِل لای و لجن، ولی نه سادهلوحانه؛ بلکه بهطور خودآگاه. سهراب در تصویر نیلوفرهای سفید کمال را به تصویر نمیکشد؛ بلکه حرکت بهسوی کمال را به نمایش میگذارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.