کارگاه آموزشی سنجش و ارزشیابی رویکردهای نوین (۶۰ اسلاید)

کارگاه آموزشی سنجش و ارزشیابی رویکردهای نوین (۶۰ اسلاید)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
7,000 تومان

کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت کارگاه آموزشی سنجش و ارزشیابی رویکردهای نوین در حجم ۶۰ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت کارگاه آموزشی سنجش و ارزشیابی رویکردهای نوین ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۶

سنجش assessment

مجموعۀ کاملی از اطلاعات که توسط معلمان دربارۀ دانش آموزان و کلاس هایشان جمع آوری و دسته بندی می شوند. اطلاعات مربوط به دانش آموزان را می توان به طور غیر رسمی، مثلا از راه مشاهده یا مبادله کلامی به دست آورد. همچنین این گونه اطلاعات را می توان به صورت رسمی، مثلا از طریق دادن تکالیف، آزمونهای مختلف و گزارش های کتبی کسب کرد.

ارزشیابی Evaluation

فرایندی نظامدار برای

جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات است تا میزان تحقق اهداف مورد نظر را تعیین نماد. یکی از مهمترین خصوصیت آن تعیین کیفیت است.

محتوای اسلاید ۱۷

سنجش در جریان آموزش

  • در جریان آموزش اتفاق می افتد.
  • در کلاس اتفاق می افتد.
  • مستلزم تصمیمات آنی است. بر واکنش های دانش آموزان به محتوا و فعالیت های ارائه شده متمرکز است.
  • عمدتا بر پایۀ پاسخ ها و نشانه های غیر رسمی دانش آموزان واقع شده است.
  • متغیرهایی چون علاقه، رفتار دانش آموز ، جو آموزشی و … تاثیر گذارند.
  • سوال پرسیدن راهبرد مناسبی برای سنجش در جریان آموزش است.

محتوای اسلاید ۳۲

ارزشیابی عملکردی

  • تکالیف و آزمون های عملکردی، آموخته های فراگیر را در حیطه های مختلف در عمل به کار می گیرد و فراگیر طی انجام آن نشان می دهد تا چه اندازه در کاربرد آموخته ها تواناست. در سنجش عملکردی فرایندها و فراورده های یادگیری دانش آموزان به طور مستقیم سنجش می شوند.
  • تغییر رویکرد تدریس به سوی رویکردهای شناختی(ساختن گرایی) سبب گشته است که ارزشیابی از چگونگی یادگیری و تفسیر و به کارگیری دانش از سوی فراگیران باشد.
  • انجام یک فعالیت علوم، دفاع از شیوۀ حل یک مسئله، برگزاری تئاتر، ایفای نقش، تولید روزنامه دیواری، آفرینش های هنری، کارهای دستی و ……..نمونه هایی از تکالیف عملکردی هستند. ( خوش خلق، ۱۳۹۱ رستگار،۱۳۸۸)

محتوای اسلاید ۴۱

قواعد ساخت آزمون های عملکردی

  • یک آزمون عملکرد شامل دو بخش تکلیف سنجش و راهنمایی توصیف عملکرد می باشد که در تدوین آنها باید مراحل پنجگانه را در نظر داشت.
  1. نوشتن هدف یادگیری به شیوۀ عملکرد
  2. نوشتن ملاک ها و یا شواهد یادگیری عملکرد
  3. نوشتن تکلیف سنجش
  4. نوشتن راهنمای توصیف عملکرد و خود سنجی
  5. بازبینی تمام مراحل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید