ازدواج و طلاق اتباع خارجی در ایران با فرمت ppt

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
150KB
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,500 تومان٪31 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، در این بخش پاورپوینت ازدواج و طلاق اتباع خارجی در ایران با فرمت ppt در ۱۴ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

ازدواج و طلاق اتباع خارجی در ایران با فرمت ppt

تعریف تابعیت

در مورد تعریف تابعیت، بین علمای حقوق بین‌الملل اتفاق نظر وجود ندارد. اما آنچه می‌توان از ماحصل کلام آنها استفاده کرد این است که تابعیت[ Nationality عبارتست از: «یک رابطه‌ی سیاسی، حقوقی و معنوی که فردی را به دولتی معین مرتبط می‌سازد».

تابعیت، یک رابطه‌ی سیاسی است؛ زیرا از «حق حاکمیت»[ Sovereign Right]  دولت ناشی می‌شود. دولت است که تعیین می‌کند چه افرادی تبعه‌ی آن هستند و یا برای داشتن تابعیت چه شرایطی باید موجود باشد.

تابعیت یک رابطه‌ی حقوقی است؛ زیرا دارای اثرات حقوقی در نظام بین‌المللی و نظام داخلی می‌باشد. در نظام بین‌المللی اتباع یک کشور از «حمایت سیاسی»[ Diplomatic Protection]  دولت خود در خارج برخوردارند. در نظام داخلی نیز تبعه، از طرفی دارای حقوق سیاسی مثل حق رای می‌باشد و از طرفی دیگر از کلیه‌ی حقوقی که توسط قوانین مدنی و تجاری وضع شده برخوردار است.

بالاخره، تابعیت یک رابطه‌ی معنوی است؛ زیرا ارتباطی به زمان و مکان مشخص ندارد. یعنی هر گاه کسی تبعه‌ی کشوری محسوب شود، به هر کشور دیگری که برود، باز هم تبعه‌ی آن دولت محسوب می‌شود و تغییر اقامتگاه، تاثیر در این رابطه‌ی معنوی نمی‌گذارد.

نکته‌ی مهمی که باید در مورد تابعیت ذکر شود این است که تابعیت، از اراده‌ی مطلق دولت‌ها ناشی می‌شود و نباید تصور کرد که یک رابطه‌ی قراردادی متقابل بین فرد و دولت است. دلیل این امر هم آن است که اگر شخصی تقاضای تابعیت کشوری را بکند،حتی اگر حایز تمام شرایط لازم باشد، باز کشور مزبور الزامی به اعطای تابعیت به وی را ندارد. به عبارتی، اعطای تابعیت بستگی کامل به اراده‌ی دولت‌ها دارد….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.