بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی

بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
117kb
نویسنده
دسته بندی
6,800 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، با کیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمائید. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

چکیده محتوای فایل:

توسعه صنعت الکترونیک، کیفیت زندگی را تا حد زیادی بهبود داده است، اما به علت نرخ بالا و رشد روزافزون این صنعت و از طرفی کاهش عمر مفید قطعات الکترونیکی (به دلیل ظهور فناوری­های نوین)، ضایعات ناشی از رده خارج شدن تجهیزات الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در همین رابطه مهمترین مسئله تأثیر این زباله­ ها بر سلامت انسان و محیط زیست به دلیل وجود عناصر و مواد سمی مانند سرب، کادمیم و جیوه است. به عنوان مثال رایانه­های شخصی دارای ۸ عنصر خطرناک می­باشند. در حال حاضر در برخی از کشورهای پیشرفته، زباله­های الکترونیکی بزرگترین منبع فلزات سنگین در زباله­های جامد شهری محسوب می­شوند. لذا بازیافت زباله­های الکترونیکی برای کشورها به یک ضرورت تبدیل شده است. از طرف دیگر بازیافت این زباله­ها باعث صرفه ­جویی در مصرف منابع طبیعی از طریق بازیابی عناصر کارآمد مانند مس، آهن، آلومینیوم، طلا، نقره و… می­شود.

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست “بامنا”؛

مدیریت بازیافت زباله­ های الکترونیکی در دنیا

معضل افزایش زباله­ های الکترونیکی، دولت مردان کشورهای گوناگون را بر آن داشته که چاره­ای در این زمینه نیاندیشند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه شرکت­های سازنده محصولات الکترونیکی (به عنوان مثال شرکت های بزرگی همچون …HP, SONY, DELL, NOKIA,) ملزم به بازیافت محصولات از رده خارج خود می­باشند و هزینه­های بازیافت را در قیمت محصولاتشان در نظر می­گیرند. علاوه بر این شرکت­های زیادی در دنیا بر مبنای بازیافت زباله­های الکترونیکی شکل گرفته­اند که مورد حمایت دولت­ها نیز قرار دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.