تحقیق درس اصول توانبخشی و وسایل و دستگاه ها با موضوع بیماری گیلن باره

تحقیق درس اصول توانبخشی و وسایل و دستگاه ها با موضوع بیماری گیلن باره
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل تحقیق درس اصول توانبخشی و وسایل و دستگاه ها با موضوع بیماری گیلن باره می باشد که با فرمت pdf در ۱۶ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

تحقیق درس اصول توانبخشی و وسایل و دستگاه ها با موضوع بیماری گیلن باره

سندروم گیلن باره به انگلیسی: Guillain-Barré Syndrome) یک اختلال نادر اما جدی است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های عصبی سالم در سیستم عصبی محیطی ) PNS) حمله می کند. این بیماری به ضعف، بی حسی و گز گز منجر می شود و در نهایت می تواند موجب فلجی شود.

علت این بیماری ناشناخته است، اما به طور معمول توسط یک بیماری عفونی مانند گاستروانتریت )التهاب معده یا روده( یا عفونت ریه ایجاد می شود. به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی امریکا، گیلن باره نادر است و در تنها حدود ۱ در ۱۰۰،۰۰۰ ایجاد می شود.

درمان قاطعی برای سندرم گیلن باره وجود ندارد، اما درمان می تواند شدت نشانه های شما را کاهش دهد و مدت زمان بیماری را کاهش دهد. انواع مختلف گیلن باره وجود دارد، اما شایع ترین شکل آن “پلی رادیکولونوروپاتی میلین زدایی التهابی حاد ) CIDP)” است. این اختلال باعث آسیب به میلین می شود.

انواع دیگر شامل سندرم میلر فیشر، که بر اعصاب کرانیال )جمجمه ای( اثر می گذارد.

علت دقیق گیلن باره ناشناخته است. با توجه به منابع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ) CDC) ، حدود دو سوم افراد مبتلا به گیلن-باره پس از اینکه مبتلا به اسهال یا عفونت تنفسی شده اند، به اختلال سندروم گیلن باره دچار شده اند. این موضوع نشان می دهد که یک پاسخ ایمنی نادرست به بیماری قبلی موجب این اختلال می شود. عفونت کمپیلوباکتر ژژونی ) Campylobacter jejuni) با گیلن باره ارتباط دارد. کمپیلوباکتر یکی از رایج ترین علل اسهال باکتریال است. این نیز رایج ترین عامل خطر برای گیلن باره می باشد. کمپیلوباکتر ) Campylobacter) اغلب در مواد غذایی نپخته، به خصوص در گوشت مرغ و پرندگان خانگی یافت می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.