جامع ترین جزوه حقوق مالیه با قابلیت سرچ

جامع ترین جزوه حقوق مالیه با قابلیت سرچ
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه حقوق مالیه با قابلیت سرچ و جستجو با فرمت pdf در ۸۲ صفحه می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن:

قرار است که سه دادرسی مهم و عمده درامور مالی و مسائل مرتبط با حقوق مالیه عمومی را در این درس بررسی کنیم:

دادرسی اول عبارت است از دادرسی مالیاتی؛بعد از اینکه مالیات را توضیح دادیم و قرار بر این شد که اختلافات موجود بین مؤدّی ودستگاه مالیاتی را بررسی کنیم،وارد اولین دادرسی یعنی دادرسی مالیاتی میشویم. این دادرسی دادرسی مالیاتی از تقدیم اظهارنامۀ مالیاتی آغاز میشود.

برای مثال ما اگر قرار است که مطلبی را به شکلی به اطلاع شخصی برسانیم که بعداً نتواند انکارش کند،چاره ای جز ارسال اظهارنامۀ قانونی نداریم)قانونی-محکم-مستند-غیر قابل انکار امّا اگرفرد را شفاهاً یا با تلفن یا نامه ی عادی از طریق قانون تأیید نشده باشد یا روش های دیگر از موضوع خبردار ساختیم قابل انکار میباشد. این نوع اظهارنامه،اظهار نامۀ حقوقی و قضایی است.اظهارنامه ای که از طریق دستگاه قضایی ابلاغ میشود.

اظهار نامۀ مالیاتی:در این نوع اظهارنامه ما اظهارات خود را در باب درآمد ها و هزینه های یک سال به سازمان امورمالیاتی کشور میفرستیم. منظور از ارسال این اظهارنامه چیست؟ این است که ما به عنوان مؤدّی یا کسی که مطابق ماده یک قانون مالیاتهای مستقیم دارای درآمدی هستیم،این میزان درآمد را با هزینه ها به اداره امور مالیاتی اعلام کنیم تا اگرچه درآمد ما مشمول مالیات بود به وسیله ی سازمان امور مالیاتی محاسبه و به ما اعلام گردد.

بنابراین اظهارنامۀ مالیاتی کارنامه ایست مالی که همه ساله اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول و حتی غیر مشمول مالیات که سالیانه درآمدی کسب میکنند،آن را به منظور محاسبه مالیات خودشان به سازمان امور مالیاتی کشور تقدیم میکنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.