جزوه آزمایشگاه خواص مکانیکی ویرایش جدید

جزوه آزمایشگاه خواص مکانیکی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
18,000 تومان 10,000 تومان٪44 تخفیف

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی، محتوای این پست شامل دانلود جامع ترین و باکیفیت ترین فایل گزارش کار و جزوه آزمایشگاه خواص مکانیکی ویرایش جدید می باشد که با فرمت پی دی اف در ۸۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وبسایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فهرست مطالب جزوه آزمایشگاه خواص مکانیکی ویرایش جدید :

مقدمات

دسته بندی مواد

خواص مکانیکی مواد تنش، کرنش

آزمون کشش

آزمون فشار

آزمون سختی

آزمون ضربه

آزمون خمش

آزمون خستگی

آزمون خزش

یکی از مهم‌ترین معیارها برای شناخت و طبقه‌بندی مواد خواص مکانیکی آن‌ها می‌باشد. به خصوصیاتی که نمایانگر واکنش در برابر بار وارد شده می‌باشد، خواص مکانیکی اطلاق می‌گردد.

خواص مکانیکی مواد باعث می‌شود تا برخی از ویژگی‌ها همچون مقاومت مکانیکی تحت تاثیر قرار گیرد. در این مقاله سعی داریم به طور تخصصی در رابطه با خواص مکانیکی مواد صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

در هنگام ساخت قطعات مختلف فرایندهای متفاوتی رخ می‌دهد. گاهی برخی از این فرآیندهای برای تغییر دادن قطعه مورد نظر نیاز به وارد کردن فشارهای بسیار بالا پیدا خواهند. این فشارها با این هدف وارد می‌شود تا قطعه دلخواه به شکل مد نظر تغییر پیدا کند.

مسئولیت انجام این دسته تغییرات بر عهده ابزارهای مکانیکی می‌باشد. به همین دلیل پیش بینی رفتار ماده در برابر این فشار حائز اهمیت می‌باشد. اینجا است که معنی خواص مکانیکی مواد مشخص می‌گردد. به بیان ساده و خلاصه هنگامی که نیروی خارجی به جسم وارد می‌شود، رفتار نشان داده شده توسط ماده را خواص مکانیکی می‌نامند.

اهمیت خواص مکانیکی مواد زمانی نمایان می‌شود که قصد تولید ابزار یا وسیله ‌ای با ماده مربوط را داشته باشید‌.

خواص مکانیکی مواد به چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند. ازدیاد این دسته بندی‌ها ما را ناچار خواهد کرد که تنها به برخی از مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.