جزوه آموزشی پژوهش کیفی

جزوه آموزشی پژوهش کیفی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 12,500 تومان٪38 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این پست جامع ترین و باکیفیت ترین جزوه آموزشی پژوهش کیفی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۱۸۴ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایلخریداری و دانلود نمایید.

جزوه آموزشی پژوهش کیفی 

تحقیق و انواع آن

مفهوم پژوهش

واژۀ پژوهش یا تحقیق از زبان عربی گرفته شده است و لغت به معنای درست، راست گردانیدن، پیدا کردن و جست و جوی حقیقت، رسیدگی کردن، بررسی، بازجویی فرهنگ قریب (، وارسی واقعیت
فرهنگ نفیسی(، راست و درست کردن، حقیقت امری رسیدگی کردن و بازجویی کردن فرهنگ عمید و لغتنامۀ دهخدا است. اگر از معنای لغوی تحقیق که در زبان تعبیرهای متفاوتی دارد و خود بازتاب ذهنی و ذوقی اهل زبان در طی زمان است صرفنظر کنیم.

تعریف تحقیق از نظر روش شناسی امر مشکلّی است و از این جهت در بین صاحب نظران و پژوهشگران اختلاف نظر زیادی وجود دارد. به همین دلیل ارایۀ تعریفی که مورد تأیید و موافقت همۀ پژوهشگران باشد آسان نیست. عدم توافق در تعریف تحقیق، بیش از همه ناشی از بهای بیش اندازه ای است که به نوعی از آن به نام تحقیق آزمایشی داده میشود. به این معنی که با گذشت زمان و با پیشرفتهای چشم،گیری که در علوم فیزیکی به وجود آمد، دانشمندان سایر روشهای علمی را مورد بی مهری قرار دادند. به منظور بحث بیش تر، کمی به عقب بر میگردیم، و تاریخ مختصر شکل گیری فرایند پژوهش را مورد بررسی یرار میدهیم،.

انسان پیوسته نسبت به دنیای پیرامون خود کنجکاو بوده است. ابتدایی ترین تلاش های او در توجیه پدیده های هستی، منجر به نوعی ادراک اوّلیّه گردیده که نیروهای اسرارآمیز طبیعت را به عوامل ماوراءالطّبیعه ای نسبت میداد که خورشید، ستارگان و باد و باران را زیر فرمان داشتند….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.