جزوه امتحانی انگیزش و هیجان ویرایش جدید

جزوه امتحانی انگیزش و هیجان ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
21mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل جزوه امتحانی انگیزش و هیجان ویرایش جدید با فرمت pdf در ۵۳ صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

جزوه امتحانی انگیزش و هیجان برای دانشجویان رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع درس انگیزش و هیجان

انگیزش و هیجان یکی از موضوعات کلیدی و مهم روان‌شناسی است و این اثر علاوه بر توصیف و تبیین نظریه‌های روان‌شناختی انگیزش و هیجان، مبانی و عوامل مؤثر بر انگیزش و هیجان را در منابع و متون دینی نیز مورد بحث قرار داده است.

تعریف انگیزش:

عبارت از نتیجه ی رابطه ی متقابل ( تعامل ) فرد با موقعیت یا وضعیتی که در آن قرار می گیرد ، هنگام عمل مدیران برای افرادی که به نظر می رسد انگیزه ندارند ، برچسپ تنبلی می زند در صورتی که این تصور صحیح نیست ، زیرا ممکن است نداشتن انگیزه فرد به شرایط و محیط بستگی داشته باشد پس انگیزه را این گونه تعریف می کنیم ، میل به کوشیدن فراوان در جهت تامین هدف های سازمان به گونه ای که این تلاش در جهت ارضای برخی از نیازهای فردی سوق داده شود.

انگیزش یا انگیزه؟

بعبارت ساده ،انگیزه یک حالت بیرونی است که  می می توانیم ان را مشاهده کنیم و ارتباط تنگاتنگی به نیاز های ما دارد و مثلا” در نیاز به گرسنگی انگیزه ما غذا محسوب می شودولی این نیاز یک حالت درونی است. و اما نقش انگیزش  در این میان چیست؟انگیزش  حالت انگیختگی است  که ما را به سمت هدف  که در مثال ما غذا می شود پیش می برد .پس انگیزش  نیروی حرکت از نیاز به سمت انگیزه است.

در بررسی مبحث انگیزش همیشه دو سوال همیشگی وجوددارد :۱.چه چیزی موجب رفتار می شود؟به نظر شما چه عملی باعث می شود که به سمت انجام دادن بعضی فعالیتها پیش رویم و از انجام دادن بعضی از انها امتناع کنیم؟

۲.چرا شدت رفتار تغییر می کند؟ (ریو،۱۳۸۸).چرا  در بعضی فعالیت ها هیجان زیاد ی داریم و تلاش می کنیم و لی در بعضی فعالیت ها فقط برای انجام وظیفه است و هیچ هیجانی نداریم  منفعل هستیم؟

از این دو سوال  اینگونه بر می اید که انگیزش پاسخ گوی هر دوی انهاست د رادامه و مبحث های دیگر به این دو سوال پاسخ خواهیم داد….

تصویر بخشی از فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.