جزوه درسی منطق حقوق

جزوه درسی منطق حقوق
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

جزوه درسی منطق حقوق

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درسی منطق حقوق بر اساس کتاب منطق حقوق دکتر لنگرودی با فرمت pdf در ۱۵ صفحه حاوی نکات مهم و کلیدی می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه درسی منطق حقوق:

قدما برای همه علوم منطقی عمومی مینوشتند اما این کار آنچنان فایدهای نداشت. لذا برای هر علم، منطق همان علم ضرورت پیدا کرد.
مفاهیمی که شناخت آنها ضروری است:
فقه: حکم شرعی است که با توجه به اصول از منابع اربعه به دست میآید.
منابع اربعه: ١- قرآن ٢- اجماع ٣- سنت ۴- ائمه معصومین

روشها و منابعی که بوسیله آنها میتوان حکم شرعی را از منابع اربعه استنباط کنیم:
علم اصول: علم اصول جزء علوم دستوری میباشد و یک سری اصولی را میآموزد که بتوان احکام شرعی را از منابع اربعه به دست آورد. این علم مقدمه فقه است.
منطق: علمی دستوری که شیوه اندیشیدن، استدلال و تحلیل مسائل را به ما میآموزد. منطق از واژه نطق (سخن گفتن و بیان کردن) گرفته شده است و به معنی اندیشیدن است. در منطق انسان حیوانی ناطق بیان میشود. یعنی قدرت تفکر دارد.

فلسفه: علمی که از چیستی و ماهیت اشیاء و موجودات بحث میکند. منطق مقدمه فلسفه است.

منطق حقوق: علمی دستوری که به ما شیوهها و اصول استدلال حقوقی را یاد میدهد. دانایان منطق حقوق اهل استدلال هستند. پویایی فقه ریشه در استدلال فقها دارد. در حقوق نیز ما با استدلال سروکار داریم. از آنجایی که حقوق ما از فقه گرفته شده است، یک حقوقدان باید شیوه های استدلال را بداند.

زاویه دید در منطق حقوق: در استدلالهایی که داریم، مهم است که از چه جهت و زاویهای آن مطلب را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم. بسیاری از اختلافات بین فقها و حقوقدانان به همین زاویه دید برمیگردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.