جزوه درس بهایابی ۲ دانشگاه آزاد ویرایش جدید

جزوه درس بهایابی ۲ دانشگاه آزاد ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 8,900 تومان٪26 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه درس بهایابی ۲ (بهایابی دو) ویرایش جدید سال ۱۴۰۰ شامل ۶ فصل منبع رشته حسابداری دانشگاه آزاد تهران مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf در ۷۴ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است.امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

عناوین فصول جزوه درس بهایابی ۲ :

فصل اول
هزینه یابی محصولات مشترک و فرعی
فصل دوم
هزینه یابی جذبی و هزینه یابی متغیر
فصل سوم
تجزیه و تحلیل انحرافات در هزینه یابی استاندارد
فصل چهارم
حسابداری هزینه یابی استاندارد
فصل پنجم
تجزیه و تحلیل ) هزینه حجم فعالیت سود ( تک محصولی
فصل ششم
تجزیه و تحلیل ) هزینه حجم فعالیت سود ( چند محصولی

هزینه یابی محصولات مشترک و فرعی

بسیاری از صنایع ، از قبیل تولید کنندگان مواد شمیایی ، صنایع نفت وگاز ، معادن و…. به طور توأم و همزمان و به گونه ای غیر قابل تفکیک ، محصولات متعددی تولید می کنند که هیچ یک از این محصولات را نمی توان قبل از رسیدن به یک نقطه خاص )که نقطه تفکیک نامیده می شود( به تنهایی تولید کرد . اینگونه محصولات اصطلاحاً محصولات مشترک نامیده می شوند . برای مثال، محصولات یک پالایشگاه نفت خام نمونه بارزی از محصولات مشترک است که در نتیجه تصفیه نفت خام تعدادی محصول از قبیل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گوگرد، قیر، کودهای شمیایی و… بدست می آید.

محصولات مشترک
هرچند در متون فارسی ، محصولات را به محصولات مشترک و فرعی تفکیک کرده اند ، اما از لحاظ مفهومی ، هنگامی که صبحت از محصولات مشترک می شود ؛ منظور مجموعه محصولاتی است که به سه دسته تقسیم می شوند :

۱ محصولات اصلی : محصولاتی هستند که جزو اهداف اصلی تولید بوده و در مقایسه با سایر محصولات، از ارزش اقتصادی بالاتری برخوردار هستند. از بین محصولات پالایشگاه، بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره محصولات اصلی قلمداد می شوند…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.