جزوه درس سیاست و حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه ویرایش جدید

جزوه درس سیاست و حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
15,000 تومان 10,000 تومان٪33 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی،محصول مورد نظر دانلود جامع ترین و باکیفیت ترین جزوه درس سیاست و حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه ویرایش جدید است که با فرمت pdf در ۷۲ صفحه با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس سیاست و حکمرانی در قرآن و نهج البلاغه ویرایش جدید:

درآمدی بر بحث سیاست و حکمرانی در قرآن

الف(اهمیت و ضرورت بحث:

چرا باید به قرآن مراجع کنیم؟

.۱ برای جبران عقب ماندگی امت اسلامی و اگر بخواهیم امت اسلامی به هویت دینی خود بازگردد و آن را بازسازی کند و از تفرقه و اختلاف و کشمکش درونی بپرهیزد و بر مشکلات خود فائق آید،باید تکلیف خود را با پاره ای از متون دینی مشخص کنیم.عده ای از مصلحان دینی معتقدند مسلمانان مانند هر امت دیگری دچار پراکندگی و تفرقه شده اند.این پراکندگی اگرچه می تواند عوامل گوناگونی داشته باشد، اما بی تردید در این میان یک عامل و یا یک رشته بیشترین نقش را دارد و آن برخی باورهای مذهبی است.بنابراین برای جلوگیری از تفرقه و تشتت در جامعه اسلامی و تأکید بر اتحاد و وحدت، قرآن قطعی ترین منبع برای همه مسلمانان است و مفاهیم آن می تواند جهان اسلام را به طرف توسعه و تعالی هدایت کند. با توجه به این حقایق است که مسئله بازگشت به قرآن در بین ملت های مسلمان درقرن های جدید پاگرفته است

.۲ با توجه به موقعیت ویژه قرآن از نظر حقانیت و مقبولیت و با توجه به کثرت فرقه ها و شعبه های مسلمانان، تردیدی نیست برای تحصیل سعادت دنیا وآخرت، راهی جز بازگشت به قرآن وجود ندارد.

.۳ قرآن یگانه محور خدشه ناپذیری است که می تواند مسیر عزت دنیا و سعادت اخروی را ترسیم کند و امت اسلام را به گرد خویش متحد سازد، چنان که خود می فرماید

إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ  اسراء: ۹ همانا این قرآن مردم را به استوارترین راه ها هدایت می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.