دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه درس طراحی اجزا ماشین ۲ فصل یاتاقانهای غلتشی و لغزشی بصورت تایپ شده ویرایش جدید می باشد که در قالب pdf در ۱۷۰ صفحه تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن جزوه :
فصل ۱۱ – یاتاقانهای غلتشی :
انواع یاتاقانها
عمر یاتاقان
عمر بار یاتاقان در اعتماد پذیری نامی
بقای یاتاقان
ارتباط بین بار ، عمر واعتمادپذیری
بارگذاری ترکیبی شعاعی ومحوری
بارگذاری متغیر
گزینش یاتاقانهای ساچمه ای و غلتک استوانه ای
گزینش یاتاقانهای غلتک مخروطی
داوری در طراحی در گزینش یاتاقانها
روانسازی
نصب و محفظه
یاتاقان غلتشی
عبارت یاتاقان غلتشی به دستهای از یاتاقانها گفته میشود که در آن، انتقال بار اصلی از طریق تماس غلتشی انجام میشود. در یاتاقان غلتشی (Rolling Bearing)، لغزش آستانه حرکت دو برابر لغزش حرکتی است. ولی این مقدار اصطکاک در مقایسه با یاتاقانهای بوشی (Sleeve Bearings) قابل صرف نظر کردن است. بار، سرعت و ویسکوزیته روغن، عواملی هستند که روی مشخصههای اصطکاکی در یاتاقان غلتشی اثر میگذارند. با این حال، هنوز هم به اشتباه در صنعت به این نوع یاتاقان، یاتاقان ضد اصطکاک گفته میشود.
یاتاقانها طوری طراحی میشوند تا بار خالص شعاعی، بار خالص تراست (Thrust) یا ترکیبی از این دو بار را تحمل کنند. شکل زیر، قسمتهای مختلف یک یاتاقان غلتشی را نشان میدهد. چهار قسمت اصلی یاتاقان غلتشی عبارتند از حلقه (Ring) یا کنس بیرونی، حلقه (Ring) یا کنس درونی، عضو غلتنده و جداکننده. در یاتاقانهای ارزانقیمت، گاهی وقتها از جداکننده صرف نظر میشود. ولی باید توجه داشت که جداکننده نقش مهمی در یاتاقان ایفا کرده و از تماس مالشی بین قطعات جلوگیری میکند….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.