جزوه درس مبانی برنامه ریزی شهری

جزوه درس مبانی برنامه ریزی شهری
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
54mb
نویسنده
دسته بندی
10,000 تومان 6,500 تومان٪35 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، کامل ترین و جامع ترین جزوه درس مبانی برنامه ریزی شهری بهمراه نمونه سوالات تشریحی می باشد که در قالب pdf و word تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

فهرست و عناوین کلی جزوه درس مبانی برنامه ریزی شهری :

روند تحولات شهرنشینی در ادوار تاریخی

تعاریف مفاهیم شهر و شهرسازی

روش مطالعه وضع موجود شهر

ارایه طرح ها و راه حلها

ضوابط توسعه زمین و تاسیسات زیر بنایی

نواحی مسکونی

مقدمه

ظهور شهر به عنوان یک پدیده سازمان یافته اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، مشروط به فراهم آمدن شرایط و مقدماتی است که این شرایط نزدیک به ده هزار سال پیش از میلاد و مقارن با دوران نوسنگی و آشنایی انسان ها با کشاورزی و به تبع آن، کندشدن آهنگ کوچ و نیمه یکجانشینی انسان ها تا حدودی فراهم شد. سکونت گاه هایی که در زمین های حاصلخیز کشاورزی و در بستر رودخانه ها به وجود آمدند، اولین سکونت گاه های انسانی به شمار می آیند که به تدریج به روستاها و شهرها تبدیل شدند.

کشاورزی اولین موجی بود که توانست تحول انقلابی در زندگی انسان ها به وجود آورد. شهرهایی که مسیر تحول و دگرگونی را به سرعت سپری کردند تا در نیمه دوم قرن هجدهم، موج دیگری از تغییرات زیربنایی در آنها به وجود آید.

موجی که انقلاب صنعتی را به همراه داشت، نه تنها الگوی زندگی و حیات اجتماعی انسانی را متحول ساخت، بلکه باعث گسترش شهرها گردیده در کوتاه مدت شهرهای سنتی و باستانی را بلعید و آنها را به شهرهای صنعتی و مدرن تبدیل ساخت تا آنجا که  مقدمات تحول بنیادین دیگری را تدارک دید و موج سوم را در خود پروراند…

 

تصاویر بخشی از فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.