جزوه درس نهج البلاغه با فرمت word

جزوه درس نهج البلاغه با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
146kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

جزوه درس نهج البلاغه با فرمت word

کاربران گرامی ،محتوای این فایل جزوه درس نهج البلاغه می باشد که با فرمت word در ۵۵ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.

بخشی از متن جزوه:

خطبه ۳ خطبه شقشقیه

بخش اوّل‏

اما و اللّه لقد تقمّصها فلان و انّه لیعلم انّ محلّى منها محلّ القطب من الرّحا. ینحدر عنّى السّیل، و لا یرقى الىّ الطّیر فسدلت دونها ثوبا، و طویت عنها کشحا. و طفقت ارتئى بین ان اصول بید جذّاء، او اصبر على طخیه عمیاء، یهرم فیها الکبیر، و یشیب فیها الصّغیر، و یکدح فیها مؤمن حتّى یلقى ربّه! فرایت انّ الصّبر على هاتا احجى، فصبرت و فى العین قذى، و فى الحلق شجا، ارى تراثى نهبا.

ترجمه‏

به خدا سوگند! او پیراهن خلافت را بر تن کرد در حالى که خوب مى‏دانست موقعیت من در مسأله خلافت همچون محور سنگ آسیاب است (که بدون آن هرگزگردش نمى‏کند)، سیل خروشان (علم و فضیلت) از دامنه کوهسار وجودم پیوسته جارى است و مرغ (دور پرواز اندیشه) به قلّه (وجود) من نمى‏رسد (چون چنین دیدم)، در برابر آن پرده‏اى افکندم و پهلو از آن تهى نمودم و پیوسته در این اندیشه بودم که آیا با دست بریده (و نداشتن یار و یاور، به مخالفان) حمله کنم یا بر این تاریکى کور، صبر نمایم، همان ظلمت و فتنه‏اى که بزرگسالان را فرسوده، کودکان خردسال را پیر و مردم با ایمان را تا واپسین دم زندگى و لقاى پروردگار رنج مى‏دهد.

سرانجام دیدم بردبارى و شکیبایى در برابر این مشکل، به عقل و خرد نزدیکتر است، به همین دلیل شکیبایى پیشه کردم (نه شکیبایى آمیخته با آرامش خاطر، بلکه) در حالى که گویى در چشمم خاشاک بود و استخوان راه گلویم را گرفته بود، چرا که با چشم خود مى‏دیدم میراثم به غارت مى رود….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید