جزوه رسم فنی و نقشه کشی ساختمان pdf و ppt

جزوه رسم فنی و نقشه کشی ساختمان pdf و ppt
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
3,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی، در این قسمت جزوه رسم فنی و نقشه کشی ساختمان ویرایش جدید با فرمت pdf و ppt غیر قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

فهرست فصول جزوه رسم فنی و نقشه کشی ساختمان:

فصل اول:ابزار نقشه کشی

فصل دوم :اصول نقشه کشی

فصل سوم :مجهول یابی

فصل چهارم:برش

فصل پنجم:آموزش اتوکد

رسم فنی و نقشه کشی ساختمان به عنوان مرجع، در درس رسم فنی و نقشه‌کشی از دروس اصلی ترم اول کارشناسی عمران و سایر رشته‌های فنی مثل معماری، مکانیک و برق قابل استفاده است.

پیدایش دانش نقشه کشی:

تصویر از اولین راهنمای ارتباطی بشر اولیه بوده که آثار آن به وفور در اقصی نقاط جهان و همچنین کشورمان یافت می‌شود. هر تصویر از اشکال متعددی تشکیل یافته است که برای شناخت دقیق آنها، بشر دانش هندسه را بنیان نهاد. این هندسه مقدماتی چند هزار ساله، با نام هندسه مسطحه، دانش نقشه‌کشی امروز است. بنابراین هرکس در حدنیاز خود، نیاز به فهم این دانش دارد.

تاریخچه  و علت بوجود آمدن دانش هندسه و دانش نقشه کشی امروزی چیست؟

یکی از نیازهای اولیه بشر نیاز به سرپناه برای حفاظت از آسیب‌های طبیعت مانند سرما، باد، باران، برف و … بوده است. این نیاز در طی سالیان طولانی، با تغییرات گسترده و همه جانبه مواجه بوده ولی اصل این نیاز همچنان پابرجاست. بشر اولیه این نیاز را با کندن حفره‌هایی در دل کوه و یا استفاده از غارها تأمین می‌نمود و سپس با امکانات ابتدایی هر زمان و استفاده از مصالح موجود، شروع به ساخت سرپناه و یا به عبارتی خانه نمود. سالیان متمادی این امر در اختیار خود افراد بود.

به عبارت دیگر هرکس با توجه به علائق، وضع مادی، خانوادگی و … شروع به ساخت خانه می‌نمود تا زمانی که کار به دست اهل فن در زمینه‌های گوناگون از جمله تحصیل کردگان مهندسی معماری، عمران، تأسیسات الکتریکی، تأسیسات برقی، شهرسازی و … افتاد تا با به هم تنیدن و تلفیق رشته‌های گوناگون مهندسی، خانه‌ایی بسازند که در آن انسان به آرامش، آسایش، امنیت و ایمنی برسد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.