جزوه زیست شناسی تکوینی

جزوه زیست شناسی تکوینی
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
28mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 6,900 تومان٪14 تخفیف

جزوه زیست شناسی تکوینی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه زیست شناسی تکوینی با فرمت pdf و ppt می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه زیست شناسی تکوینی:

تعریف جنین شناسی: عبارت است از مطالعه نمو و تمایز یک موجود در سیر تکامل آن از صورت ساده یک سلولی  به یک موجود پیچیده و کامل شبیه به نیای اولیه. یعنی بررسی اولین مرحله از تاریخچه زندگی یا سیر تکامل فردی است.

سیر تکامل فردی در انسان از تشکیل تخم شروع شده شامل دوران های جنینی بچگی بلوغ جوانی و پیری بوده و مرگ نقطه ی ختم آن است.

ساده ترین و عملی ترین حد زندگی جنینی را می توان دگردیسی برای دوزیستان خروج از تخم برای پرندگان و تولد برای پستانداران دانست.

جزوه زیست شناسی تکوینی

جنین تمام مهره داران در مرحله ای خاص به نام فارنگولا شباهت فوق العاده ای به یکدیگر دارند. همین شباهت های جنینی سبب پیدایش فرضیه ی مرور توسط مولر و هکل گشت. اساس این فرضیه این است که هر موجود در سیر نمو جنینی خود (انتوژنی) از تمام مراحلی که اجداد وی در طی سیر تکاملی خود از آنها گذشته اند می گذرد. (فیلوژنی) این نشان می دهد که مهره داران علی رغم تنوع فوق العاده دارای اصل مشترکی می باشند.

تاریخچه ی جنین شناسی

ارسطو نخستین کسی است که در جنین شناسی مطالعه و مجموعه ای تدوین کرد. او فکر می کرد دو راه برای پیدایش موجود زنده وجود دارد:

۱) جنین از قبل ساخته شده و در دوران جنینی فقط نمو کرده و بزرگ می شود.

۲) موجود از یک ماده بی شکل که تدریجاً نمو و تمایز و تکامل می یابد حاصل می شود. (نظر ارسطو)

جزوه زیست شناسی تکوینی

نظر ارسطو سبب ایجاد اندیشه نادرست پیدایش خود به خودی گردید که با تجربیات پاستور کاملاً رد شد.

نظریه ی اپی ژنز: توسط هاروی در سال ۱۶۵۱ مطرح شد. او مطالعات خود را روی جنین مرغ انجام داد و نمو جنین مرغ را به صورت تغییرات تدریجی توصیف کرد. (نظریه ی پیدایش تدریجی)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.