جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰

جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه کلیات حقوق جزا ویرایش سال ۱۴۰۰ با فرمت pdf در ۳۰ صفحه می باشد.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن جزوه:

تعریف حقوق :

مجموعه قواعد ومقررات و اصول الزام آوری است که برای تنظیم رابط و اجرای عدالت میان اشخاص در جامعه ایجاد شده است.

تقسیمات حقوق:

تقسیم از حیث قلمرو :

حقوق داخلی: مجموعه مقررات حاکم بر روابط اشخاص در یک کشور است .

حقوق بین الملل( حقوق خارجی) : مجموعه مقررات تنظیم کننده روابط میان اشخاص یا دولت ها در جایی که یک عامل خارجی از قبیل تابعیت یا سرزمین دخالت داشته باشد و دارای چند شاخه است :

-۱ حقوق بین الملل عمومی : روابط میان دولت ها یا سازمان های دولتی با یکدیگر را بیان میکند . مثل قواعد حاکم بر تعیین مرز سیاسی میان کشور ها

-۲ حقوق بین الملل خصوصی : روابط حاکم بر افراد خصو صی هنگامی که یک عامل خارجی مثل زمین بیگانه یا تابعیت کشور دیگر در میان باشد . مثل قواعد حاکم بر ازدواج یک ایرانی با یک فرانسوی

-۳ حقوق بین الملل جزایی

تقسیم از حیث ماهیت قواعد :

الف : حقوق خصوصی : مجموعه مقررات تنظیم کننده روابط میان اشخاص خصوصی با یکدیگر بدون اینکه دولت اراده خود را بر آن اشخاص تحمیل کند . این رشته از حقوق،قدیمی ترین رشته است.

مهمترین شاخه های حقوق خصوصی :

-۱ حقوق مدنی : روابط میان افراد را تنظیم می کند . نظیر قواعد مربوط به ازدواج و ارث و وصیت و قرار دادهای و مدنی مثل بیع و اجاره … است . ابتدا حقوق خصوصی با حقوق مدنی یکی بود ولی بعد از تخصصی شدن برخی رشته ها مثل حقوق تجارت و جدایی از حقوق مدنی ، حقوق مدنی به صورت یکی شاخه های حقوق خصوصی درآمد ….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.