خلاصه فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری جلد ۱ ساسان مهرانی

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt+pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 6,500 تومان٪34 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی، محصول مورد نظر باکیفیت ترین و جامع ترین خلاصه فصل هشتم : بررسی موضوعات خاص در تئوری حسابداری (حسابداری مالیات بر سود، بازنشستگی و سرمایه گذاری ها) کتاب تئوری حسابداری جلد ۱ تالیف ساسان مهرانی می باشد که با فرمت ppt در ۳۰ و ۲۲ اسلاید و pdf در ۲۸ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری جلد ۱ ساسان مهرانی:

 مقدمه

این فصل به سه بخش تقسیم شده است:

۱- بررسی مبانی نظری حسابداری مالیات بر سود و بیان تفاوت میان سود حسابداری و سود مالیاتی
۲- حسابداری بازنشستگی
۳- بررسی شرایط مربوط به حسابداری سرمایه‌گذاری و جنبه های مختلف یکنواختی محدود در این استاندارد

مالیات بر سود

همانطور که بعضی مواقع بین اصول حسابداری با حوزه های همجوار خود افتراق وجود دارد حسابداری مالیات بر سود نیز مشمول چنین تفاوتهایی می شود.با این فرق که در حسابداری مالیات بر سود موضوع افتراق تفاوت بین اصول حسابداری و قوانین مالیاتی است.

چالش اصلی

اصل تطابق یکی از اصول بنیادی سیستم بهای تمام شده تاریخی است که هزینه هر دوره باید از درامدهای همان دوره کسر شوند.یک مشکل در تعیین هزینه مالیات بر سود تفاوت بین محاسبه سود حسابداری و سود مالیاتی است یعنی ما نمیتوانیم در زمان تهیه صورت های مالی در پایان دوره از مبلغ قطعی هزینه مالیات یک دوره اطمینان حاصل کنیم. در چنین شرایطی به واسطه اصل تطابق درامد و هزینه اقدام به تعیین هزینه مالیات  با بهره گیری از سود حسابداری می کند.

در این شرایط اگر سود حسابداری با سود مالیاتی متفاوت باشد هزینه مالیاتی گزارش شده در صورت مالی با مالیات واقعی متفاوت است.
تفاوت منطق حاکم در درامد و هزینه در دو الگوی اصول حسابداری و قوانین مالیاتی باعث می شود که میان هزینه مالیات و به تبع آن بدهی مالیاتی در صورت مالی و هزینه مالیات قطعی تعیین شده از سوی نهاد دولتی تفاوت ایجاد کند.
تفاوت بین سود حسابداری و سود مالیاتی در دو طبقه تفاوت دایمی وتفاوت موقتی جای دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.