خلاصه کتاب اقتصاد رسانه ها بهمراه نمونه سوالات

خلاصه کتاب اقتصاد رسانه ها بهمراه نمونه سوالات
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی،محصول مورد نظر دانلود باکیفیت ترین خلاصه کتاب اقتصاد رسانه ها بهمراه نمونه سوالات ویرایش جدید می باشد که با فرمت word و pdf با قابلیت ویرایش و سرچ تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب اقتصاد رسانه ها بهمراه نمونه سوالات:

فصل ۱

وظیفه علم اقتصاد، مطالعه منابع کمیاب به منظور تولید کالاها و خدمات و تامین بیشترین خواسته و نیازهای بشر است.
تعریف علم اقتصاد: علم تخصیص بهینه منابع کمیاب برای کسب حداکثر رفاه.
اقتصاد رسانه، دانش به کارگیری تئوری های اقتصادی برای تجزیه و تحلیل فعالیت های رسانه است.بین رشته است.
تخصیص منابع موضوع علم اقتصاد است.

ویژگیهای محصولات رسانه ای:
۱-وجود آثار خارجی ۲- عمومی بودن ۳- انحصاری ۴-حضور دولت ۵-کپی رایت
آثار خارجی: نتیجه ای که غیرمستقیم از مصرف یک محصول نصیب مصرف کنندگان می شود.
کالای عمومی: کالاهایی که مصرف آن بوسیله یک مصرف کننده مانع مصرف سایر مصرف کنندگان نمی شود.
کالای خصوصی: کالایی که اگر بوسیله مصرف کننده ای مصرف شود دیگران نمی توانند مصرف کنند.مثل کفش
مصرف جمعی کالاهای خصوصی x برای n مصرف کننده برابر زیکمای x ها .
کالای عمومی خالص :مثل اخبار رسانه های / بخش خصوصی فعال نیست.چون صرفه اقتصادی ندارد / نمی توان منافع حاصل از مصرف را جمع کرد.
انحصار کامل:اگر تولیدکننده واحد باشد
انحصار از نوع چندجانبه فروش : اگر تعداد بنگاههای تولید کننده محدود باشد.
کپی رایت:باعث کاهش و عدم تولید کالای با کیفیت/ انگیزه مخترعان کاهش می یابد.
پذیرش یا عدم پذیرش کپی رایت سبب تغییر مدل رفتار کارگزاران رسانه ای می شود.

بازیگران عرصه رسانه ها:
۱-بنگاه های رسانه ای
۲-مخاطبان یا مصرف کنندگان
۳-بخش عمومی یا دولت

بنگاه های رسانه ای:/ منظور بنگاه غیراقتصادی
۱-صاحبان و سهامداران:
اهداف : کسب سود یا کسب درآمد یا حفظ بازار و یا افزایش ارزش سرمایه و ../ رفتار این بنگاه ها در قالب تئوری اقتصاد خرد قابل مطالعه است.
۲-مدیران و کارکنان / آنها جزء بخش عرضه محسوب می شوند.
۳- آگهی دهندگان
دسته اول به دنبال دریافت درآمد از دسته سوم و پرداخت دستمزد کمتر به دسته دوم و رفتار آنها بر این دو دسته تأثیرگذار است.
مخاطبان یا مصرف کنندگان:
هدف مصرف کنندگان محصولات رسانه ای، کسب حداکثر رضایت و مطلوبیت از مصرف کالاهای رسانه ای است.ولی با محدودیت های درآمد و وقت مواجه هستند….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.