دانلود جزوه درس اندیشه سیاسی در اسلام و ایران

دانلود جزوه درس اندیشه سیاسی در اسلام و ایران
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 7,800 تومان٪35 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل دانلود باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه درس اندیشه های سیاسی در اسلام و ایران ۳ (جنبش های اسلامی معاصر) می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه درس اندیشه سیاسی در اسلام و ایران:

در جستجوی روش در فهم جنبشها

لازمه اش معرفت از طریق قرار دادن خودمان در موقعیت نظریه پردازان و یا understanding فهمیدن ناظر بر آگاهی ما از جنبشها، آدمها ، اندیشهها و غیره knowing کنشگران یک جنبش است. اما دانستن است اما در اینجا صرفا ما در موقعیت خودمان قرار داریم بدون اینکه خود را در موقعیت کنشگران یا نظریه- پردازان مورد مطالعه به جهت تاریخی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی قرار داده باشیم.

گفتنی است راه درست برخورد و ارزیابی جنبشهای اسلامی و نیز رهبران جنبشهای اسلامی و بررسی اندیشه اندیشمندان آن دوره این است که خودمان را در موقعیت آنان قرار داده و تا آنجا که ممکن است با آنان همزبان شویم.کوئینتین اسکینر برای فهم جنبشها و اندیشه های اندیشمندان سه مرحله گام را به عنوان یک چهارچوب روش شناسی در فهم معرفی می کند.

چهارچوب فهم جنبشها و نظریات از دید اسکینر

۱- خوانش قرائت و بررسی؛ شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن دوره( اعم از دوره جنبش یا دوره زندگی آن اندیشمند). فرض اسکینر این است که مجموعه شرایط داخلی و خارجی باعث می شود که جنبشها و یا اندیشه ورزی اندیشمندان در مسیر خاصی حرکت کند و با فهم شرایط سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی آن دوره است که می توانیم آن جنبش را بفهمیم و بشناسیم . پس بنابراین ما موظفیم در بررسی هر جنبش معاصر اسلامی به مجموعه شرایط داخلی و خارجی آن جنبش توجه نماییم..

۲- پیدا کردن مسئله؛ اسکنر بر این باور است که هر جنبش و هر اندیشمند به یک مسئله پاسخ می دهد به عبارت بهتر جنبشها و اندیشهها پاسخ به مسئله آن دوره اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.