جزوه روانشناسی مرضی کودک ( آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان)
دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این کامل ترین جزوه روانشناسی مرضی کودک ( آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان) می باشد که با فرمت pdf ،ppt، word در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.در صورت تمایل می توانید این مجموعه کامل را از وبسایت خریداری و دانلود نمایید.
محتویات محصول:
- جزوه روانشناسی مرضی کودک دکتر حسین آزاد در ۳۲۳ صفحه اسلایدوار
- روانشناسی مرضی کودک و نوجوان دکتر خدایاری فرد در ۱۸۸ صفحه
- فلش کارت و نکات مهم روانشناسی مرضی کودک
- تست روانشناسی مرضی کودک با پاسخنامه
- جزوه درس آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان شامل مباحث:
اختلال کاستی توجه -بیش فعالی (ADHD )در ۲۸ صفحه
اختلال طیف اوتیسم (ASD) در ۳۳ صفحه
اختلال نافرمانی -مقابله جلو(ODD) در ۲۲ صفحه
اختلال دفعی در ۲۰ صفحه
اختلال دلبستگی واکنشی و اختلال تعامل اجتماعی بی قید و بند در ۱۵ صفحه
اختلال سلوک در ۲۲ صفحه
اختلال های افسردگی و خود کشی در کودکان در ۲۷ صفحه
اختلالات اضطرابی کودکان در ۲۲ صفحه
اختلالات تیک در ۲۸ صفحه
اختلالات خواب در کودکی در ۲۶ صفحه
اختلالات سایکوتیک در ۳۷ صفحه
اختلالات تغذیه در ۱۲ صفحه
بخشی از متن جزوه:
مشخصه اصلی اختلال دلبستگی واکنشی و اختلال تعامل اجتماعی بی قیدو بند، رفتارهای اجتماعی غیرعادی در کودکان خردسال است که در اثر فرزندپروری ناصحیح، همراه با غفلت شدید و بدرفتاری به وجود آمده اند. زیرا این نوع فرزندپروری باعث مختل شدن روند عادی ایجاد و توسعه رفتار دلبستگی نرمال است. زمانی کودک را مبتلا به اختلال «دلبستگی واکنشی با اختلال تعامل اجتماعی بی قید و بند دیاگنوز می کنند که، به قضاوت درمانگران، علت مستقیم و بدون واسطه سمپتوم های این کودکان محرومیت از مراقبت و محبت والدین (یا جانشین آنها، مثلاً پرستاران و مسئولان شیرخوارگاه ها و مراکز مراقبت از کدکان بی سرپرست) بوده است.
شکل گیری این اختلال بر اساس نظریه دلبستگی بوده است. نظریه دلبستگی به توصیف کیفیت روابط عاطفی کودک با مراقبان اصلی، معمولاً والدین، می پردازد. این رابطه اولیه و بنیادین در نتیجه نیاز کودک به محافظت و حمایت، محبت، و آسودگی و سبکباری از یک سو، و تعامل والدین و کودک برای ارضای این نیازها از سوی دیگر، به وجود می آید.
محققان دلبستگی کودکان را به سه نوع تقسیم کرده اند: ایمن، ناایمن، یا نامنظم. کودکانی که رفتار دلبستگی از نوع ایمن نشان می دهند، به عقیده محققان، مادر (پدر، یا سایر مراقبان اصلی) خود را از لحاظ هیجانی در دسترس می دانند، و به نظر می رسد، در مقایسه با کودکانی که دلبستگی از نوع ناایمن یا نامنظم دارند، کنجکاوتر هستند و در محیط اطراف خود بیشتر به کندوکاو می پردازند و با مردم، مشکلاتی که برایشان پیش می آید، و به طور کلی، با زندگی، سازگاری بیشتر و بهتری دارند (خوش – قلق هستند). باور بر این است که دلبستگی از نوع ناامین در نتیجه برداشت منفی کودک از میزان در دسترس بودن مادر (یا جانشین مادر) به وجود می آید. این کودکان فکر می کنند که مادر گاهی در دسترس است و گاهی در دسترس نیست و نمی توان همیشه به در دسترس بودن او اطمینان داشت…………….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.