دانلود پاورپوینت بیومکانیک آسیبهای ورزشی

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان 6,500 تومان٪34 تخفیف

دانلود پاورپوینت بیومکانیک آسیبهای ورزشی

دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر باکیفیت ترین پاورپوینت بیومکانیک آسیبهای ورزشی منبع : کتاب آسیب شناسی ورزشی می باشد که با فرمت ppt در ۱۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود پاورپوینت بیومکانیک آسیبهای ورزشی

بیومکانیک آسیب های ورزشی

بیومکانیک علمی است که درباره عملکرد مکانیکی بدن انسان و تحرک و جابه جایی آن بحث می کند. سیستم اسکلتی عضلانی در طی فعالیت های روزمره همواره تحت فشارهای مکانیکی است . این فشارهای مکانیکی هنگام ورزش تغییرات زیادی می کند. این تغییرات در شدت ، جهت و مدت زمان فشار است . اگر شدت ، جهت و مدت زمان فشارهای اعمال شده در بدن شناخته شده باشند ، می توان از وقوع بسیاری از آن ها پیشگیری کرد.

نیروی مرکز گرا و مرکز گریز

نیروی مرکز گرا و مرکز گریز دو نوع نیرو هستند که در حرکات قوسی و دایره ای به وجود می آیند. نیروی مرکز گریز در ورزش برای مثال سعی بر کشیدن دوچرخه و یا بدن به سمت خارج میکند (هنگام حرکت در پیست) در این صورت ما می توانیم دوچرخه یا بدن را به سمت داخل ( به سمت قوس) کج و متمایل کنیم تا نیروی مرکزگرا مانع از انحراف ما به سمت خارج شود و در نتیجه خطر سقوط و آسیب دیدگی کم میشود.

اصطکاک

اصطکاک نیرویی است که در مقابل حرکت جسم اعمال میشود و مانع حرکت میشود. اصطکاک به دو صورت حاد (لغزش کف پا و افتادن) و مزمن (بورسیت اصطکاکی ) بر بدن تاثیر می گذارد.

در شکل نشان می دهد که در خلال راه رفتن و دویدن احتمال لغزیدن پا و افتادن وجود دارد. در راه رفتن همانطور که در شکل دیده می شود نمودار A برابر است با نیروی عمل که فرد حرکت می کند و پاشنه را روی زمین می گذارد ؛ نمودار N نیروی طبیعی است که از زمین ایجاد می شود ؛ نمودار R نیروی عکس العمل نیروی A است و نمودار F نیروی اصطکاکی است که از لغزیدن جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.