فایل pdf متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو ترجمه دکتر شرف الدین خراسانی

فایل pdf متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو ترجمه دکتر شرف الدین خراسانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
12mb
نویسنده
دسته بندی
رایگان

کاربران گرامی، محتوای این فایل جامع ترین و با کیفیت ترین فایل pdf متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو ترجمه بر پایه متن یونانی از دکتر شرف الدین خراسانی می باشد که با فرمت پی دی اف در ۵۸۰ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل بصورت رایگان دانلود نمایید.

نگاهی گذرا به مطالب اصلی فایل pdf متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو

به طور کلی برجسته ترین ویژگی ارسطو این است که وی فیلسوفی «مساله اندیش» است. پس از طرح مساله از سوی خودش یا از سوی دیگران، وی از دیدگاهها و از نقطه های آغاز معین به آنها می پردازد و پاسخ می دهد یا گاه پاسخ نهایی را به جای دیگر و زمانی دیگر احاله می کند. چنانکه اشاره کردیم، درباره این کتابها و زمان بندی مطالب آنها در میان ارسطو شناسان اختلاف نظر بسیار است. اما این اختلافها را می توان طبیعی دانست. خود ارسطو نیز در جایی از همین مجموعه می گوید

«اگر کسانی که تا بیشترین حد ممکن حقیقت را نگریسته اند –و اینان کسانی اند که بیشتر از همه جویا و دوستدار آن اند- دارای چنین عقایداند و این گونه درباره حقیقت اظهار نظر می کنند، چگونه نشاید که مبتدیان تفلسف دل و جرات را ببازند ؟!».

فایل pdf متافیزیک (مابعدالطبیعه ) ارسطو ترجمه دکتر شرف الدین خراسانی

مابعدالطبیعه کتابی است از ارسطو که مجموعه‌ای است از درس‌هایی که در دوره‌های گوناگون ارائه شده است. عنوان این اثر، از محل قرار گرفتن آن در آثار ارسطویی (بعد از طبیعیات) اخذ شده است.

مابعدالطبیعه یا متافیزیک، تاج فلسفه ارسطوست اما از سوی دیگر، دشوارترین بخش فلسفه او نیز است.

پژوهش درباره متافیزیک ارسطو از دو هزار سال پیش آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد و شاید هرگز پایان نیابد، زیرا اختلاف برداشت‌ها و تفسیرها درباره این مجموعه از نوشته‌های ارسطو نه‌چندان است که بتوان میان آن‌ها گونه‌ای توافق و آشتی برقرار کرد. امام باید گفت که ارسطو خود مسبب این‌گونه برداشت‌های متضاد و ظاهراً آشتی‌ ناپذیر بوده است….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.