فلش کارت جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی بهمراه نمونه سوالات

فلش کارت جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی بهمراه نمونه سوالات
نوع فایل
pdf
حجم فایل
9mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ، در این پست باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه فلش کارت درس جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام‌نور با فرمت pdf آماده دانلود گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فلش کارت و سوالات حاضر برای دانشجویان علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «جامعه‌شناسی قشرها و نابرابریهای اجتماعی تدوین شده است.

فهرست فصول فلش کارت:

فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: شکلهای عمده قشربندی اجتماعی
فصل سوم: نظریه های قشربندی اجتماعی
فصل چهارم: نابرابریهای اجتماعی
فصل پنجم: قشربندی اجتماعی و تحرک اجتماعی
فصل ششم:

معرفی کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی

«جامعه‌شناسی قشرها و نابرابری‌های اجتماعی» نوشته حسن ملک، ویژه گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور است. کتاب حاضر که برای آموزش غیرحضوری تدوین شده است در مجموع، به‌عمده‌ترین مباحث جامعه‌شناسی طبقات و اقشار اجتماعی ـ با رعایت اختصار و سادگی در بیان ـ پرداخته و مهمترین مفاهیم و مقولات و تعاریف در این زمینه و بسیاری از پژوهش‌های نظری و عملی انجام شده در آن را مورد بررسی قرار داده است. دانشجویان با توجه به تفاوت‌های موجود در نگرش‌ها با مباحثی همچون اشکال عمده قشربندی اجتماعی در تاریخ جوامع، نظریه‌ها و نگرش‌های عمده در جامعه‌شناسی طبقات و اقشار اجتماعی ـ از زمان پیش از پیدایش علم جامعه‌شناسی تا روزگار ما ـ نیز مفاهیم و نگرش‌هایی پیرامون نابرابری و تحرک اجتماعی آشنا خواهند شد.
نابرابریها در همه انواع جامعه انسانی وجود دارد.حتی در ساده ترین فرهنگها ،که اختلاف در ثروت و دارایی عملا موجود نیست،نابرابری میان افراد،مرد و زن،پیر و جوان وجود دارد.جامعه شناسان برای توصیف نابرابریها ،از وجود قشر بندی اجتماعی سخن می گویند.قشربندی را می توان به عنوان نابرابریهای ساختارمند میان گروهبندیهای مختلف مردم تعریف کرد.می توان قشر بندی را مانند لایه بندی زمین شناسی پوسته زمین تصور کرد.جوامع را می توان متشکل از قشر هایی به صورت سلسله مراتبی در نظر گرفت که قشرهای ممتازتر در بالا و قشرهای کمتر ممتاز نزدیک به پایین قرار گرفته اند

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.