پاورپوینت مدیریت بازاریابی جهانی و رقابت در بازارهای بین المللی در ۷۲ اسلاید قابل ویرایش
مدیریت بازاریابی جهانی و رقابت در بازارهای بین المللی :
منبع اصلی درس :
۱-مدیریت بازاریابی جهانی – اثر وارن جی . کیگان – ترجمه شده توسط دکتر ابراهیمی – انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
۲-مدیریت بازاریابی بین المللی-تالیف دکتر حسن اسماعیل پور-انتشارات نگاه دانش
جایگاه و هدف درس
این درس یکی از مباحث مهم دانش مدیریت بوده و هدف آن آشنا سازی دانشجویان با نحوه فتح بازارهای جهانی ، ابزارها و شیوه های سود آوری توأم با ارزش آفرینی دائمی برای مشتریان است.
مفهوم نیاز
نیاز (Need) یعنی کمبود یا حالت محرومیت احساس شده در فرد که آرامش و تعادل انسانـی را بر هم زده و در او انـگیزه ای برای ارضاء ایجاد می کند.
مفهوم خواسته
خواسته یعنی چگونگی رفع نیاز ، به عبارتی خواسته ها (wants) راه های رفع نیاز بوده و با توجه به فرهنگ جوامع و نیز وضع در آمدی افراد ، تعداد آنها نا محدود و دائماً در حال تغییر می باشد.
مفهوم تقاضا
تقاضا (Demand) یعـنی اقدام به رفـع نیـاز و خواسـته با لـحـاظ نمـودن منـابع مالی ، بنابر این محـدودیت ریالی می تواند ، خواسته کالای x را به تقاضای کالای y بدل نماید.
مفهوم کالا
کالا (Product) یعنی هر شیء یا چیزی که توسط شخص معین و یا مؤسسه ای تولید شده و قادر به رفع نیازهای فردی و یا جمعی مصرف کنندگان باشد.
مفهوم مبادله
مبادله (Exchange) روشی است برای رفع نیاز که در آن فرد کالای مورد نیاز خود را با پرداخت پول یا ارائه کالا و یا خدمت به دیگران بدست می آورد.
شرایط مبادله
۱- وجود حداقل دو نفر
۲- وجود چیز ارزشمند و مورد نیاز طرفین
۳- وجود علاقمندی در طرفین
۴- آزادی طرفین در قبول یا رد پیشنهاد
۵- توانایی طرفین در مراوده و تحویل بموقع کالا
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.