پاورپوینت تئوری آشوب ( نظم در بی نظمی )

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر پاورپوینت تئوری آشوب ( نظم در بی نظمی ) می باشد که با فرمت ppt در ۲۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت تئوری آشوب ( نظم در بی نظمی ):

تعاریف ارائه شده:

هیلز در سال ۱۹۹۰ آشوب یا بی نظمی را اینگونه تعریف می کند:
” بی نظمی و آشوب نوعی بی نظمی منظم ( orderly Disorder) یا نظم در بی نظمی است .بی نظم از آن رو که نتایج آن غیر قابل پیش بینی است و منظم بدان جهت که از نوعی قطعیت برخوردارست .”

بی نظمی در مفهوم علمی یک مفهوم ریاضی محسوب می شود که شاید نتوان خیلی دقیق آن‌ را تعریف کرد اما می توان آن‌ را نوعی اتفاقی بودن همراه باقطعیت دانست. قطعیت آن بخاطر آن است که بی‌نظمی دلایل درونی دارد وبه علت اختلالات خارجی رخ نمی دهد و اتفاقی‌ بودن بدلیل آن‌که رفتار بی نظمی، بی قاعده و غیرقابل پیش بینی دقیق است.

جلوه های نظریه آشوب:

اثر پروانه ای

خودسازمان‌دهی (Dynamic Adoptation) یا سازگاری پویا

خودمانایی (Self similrity) یا خاصیت هولوگرافی

جاذبه‌های غریب ((Strange Attractors

خاصیت پروانه ای و تأثیر آن در مدیریت :

براساس این ویژگی یک تغییر کوچک درشرایط اولیه کار می تواند تغییرات بنیادی واساسی درنتیجه کار ایجاد کند.اثر پروانه ای ، توجیهی عقلائی و کامل از رفتارها وتصمیمهای مدیران کار آفرین وخلاق وموفق به دست می دهد که با یک حرکت مناسب و کم انرژی توانسته اند موجبات تحول ودگرگونی های عظیم و توفیق های شگرفی را برای سازمان فراهم آورند. یک اندیشه خلاق همچون بال زدن یک پروانه می تواند درمسیر ی آنچنان کارساز و انرژی آفرین باشد که طوفان و تحول برپاکند و از یک اندک بسیار بسازد .در مورد اثر پروانه ای می توان  به مثال مشارکت مردم در فعالیت ها اشاره کرد . سازمانی که قادر باشد از یک نقطه کلیدی یعنی تمایل ومشارکت مردم استفاده کند وآنان را به مشارکت در فعالیتهای خود فراخواند ، قادر خواهد شد تا حرکات عظیمی را با این اهرم تحقق بخشد…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.