پاورپوینت درس آزمایشگاه ژنتیک مولکولی

پاورپوینت درس آزمایشگاه ژنتیک مولکولی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
260kb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل تحقیق پاورپوینت درس آزمایشگاه ژنتیک مولکولی با عنوان معرفی تکنیک ARMS PCR می باشد که در قالب ppt در ۱۱ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت:

محتوای اسلاید ۲

Pcr چیست؟

از PCR در زیست شناسی مولکولی برای تهیه نسخه های زیادی از بخش های کوچک دی ان ای یا یک ژن استفاده می شود. در موجودات زنده، مجموعه ای از چند آنزیم در فرآیند همانند سازی DNA نقش دارند. در این تکنیک ابتدا پرایمر از DNA موردنظر، طراحی می شود و بعدا با استفاده ازPCR ، هدف را تکثیر کرده و توسط الکتروفورز در مقابل یک کنترل می سنجند.

پرایمرها قطعات کوچک پلی نوکلئوتیدی هستند و در آزمایشگاه به گونه ای طراحی و سنتز شده اند که دارای سکانس نوکلئوتیدی مکمل با ناحیه َ۳ در یکی از رشته های DNAی مورد نظر هستند. چون آنزیم DNA پلیمراز به قطعات پرایمر متصل می شود، در نتیجه فقط مولکول DNAی هدف، همانند سازی و تکثیر می گردد. از آنجائیکه DNA دو رشته ای است، دو نوع پرایمر در PCR مورد نیاز است. پرایمرها دو عمل انجام می دهند؛ اول این که محل ژنی را که باید تکثیر شود مشخص می‌کنند و دوم این که اندازه قطعات تکثیر شونده را تعیین می کنند.

محتوای اسلاید ۸

علت نامگذاری این تکنیک به ARMS آن است که پرایمر عادی در DNA الگوی جهش‌یافته و پرایمر اختصاصی الل جهش‌یافته نیز در DNA الگوی نرمال به PCR مقاوم (Refractory) است. درنتیجه یک پرایمر ARMS می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که بتواند اللی خاص از یک سیستم چنداللی را تکثیر کند؛ درحالیکه نمی‌تواند عمل تکثیر الل دیگری را که تفاوت آن با الل هدف به کوچکی یک جفت‌باز است، انجام دهد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.