پاورپوینت درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه

پاورپوینت درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه
نوع فایل
ppt
حجم فایل
19mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

پاورپوینت درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت و اسلایدهای درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه با فرمت ppt با قابلیت ویرایش می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

پاورپوینت درس تفسیر موضوعی نهج البلاغه

بخشی از متن:

نهج البلاغه چیست؟ کتاب است

نویسنده اش کیست؟ سید رضی

ابوالحسن محمد بن الحسین بن موسی، معروف به سید رضی و شریف رضی، از شاعران و فقیهان قرن چهارم هجری، شیعه و گرد آورنده نهج‌البلاغه است. او نهج البلاغه را حدوداً چهارصد سال پس از زندگی علی بن ابی طالب گردآوری و تدوین کرده‌است.

در سال ۳۵۹ در شهر بغداد به دنیا آمد. پدر و مادر سید رضی هر دو از سادات علوی و از نوادگان حسین بن علی بودند. نسب وی از جانب پدر با پنج واسطه به موسی کاظم، امام هفتم شیعیان، می‌رسد. از این رو گاهی شریف رضی را «رضوی» می‌خوانند؛ و از طرف مادر نسب وی با شش رابطه به علی بن حسین، امام چهارم شیعیان، می‌رسد. شیخ مفید کتاب «کتاب النساء» را برای مادر سید رضی نوشته و در مقدمه کتاب از او به بانویی محترم و فاطمه یاد کرده‌ است.

سید رضی در سن ۴۷ سالگی و در سال ۴۰۶ (قمری) در شهر بغداد در گذشت و در کاظمین، در کنار قبر امام موسی کاظم و امام جواد (امامان شیعیان) دفن شد.

برخی معتقدند بدن مطهر او را در خانه‌اش دفن کردند و بعدها به کربلا انتقال دادند و در جنب مرقد جدش «ابراهیم مجاب» مدفون ساختند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.