پاورپوینت درس مبانی آموزش مطالعات اجتماعی با عنوان شهرستان بشرویه

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
18mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,900 تومان٪91 تخفیف

پاورپوینت درس مبانی آموزش مطالعات اجتماعی با عنوان شهرستان بشرویه

کاربران عزیز ، در این بخش باکیفیت ترین و جامع ترین تحقیق پاورپوینت درس مبانی آموزش مطالعات اجتماعی با عنوان شهرستان بشرویه روستای غنی آباد در ۳۳ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم.

محتوای اسلاید ۲

معرفی شهرستان بشرویه

-جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، برابر با ۲۴٬۶۸۳ نفر است. از این میزان جمعیت، ۶٬۴۱۱ نفر در روستاها و ۱۸٬۲۷۲ نفر در شهرهای بشرویه و ارسک ساکن بوده‌اند

-این شهرستان دارای ۲ بخش، ۴ دهستان و یک نقطه شهری است:

بخش مرکزی با جمعیت ۱۷٬۳۹۰ نفر

  • دهستان کرند
  • دهستان علی جمال
  • بخش ارسکبا جمعیت ۵٬۶۵۵ نفر
  • ارسک
  • دهستان رقه

محتوای اسلاید ۲۸

مراسم تعزیه خوانی روز بنی اسد آیین مذهبی بشرویه

یکی از مراسم تعزیه خوانی شهرستان، مراسم روز ((بنی اسد)) است که در واقع شبیه سازی وقایع بعد از عاشوراست و بیان کننده ی مصیبت های خانواده امام حسین (ع) است که در روز دوازدهم محرم در این شهرستان اجرا می شود ،گویا بعد از شهادت امام حسین (ع) زنان قبیله ای بنی اسد که نزدیک فرات زندگی می کردند برای برداشتن آب از فرات به کنار نهر می آیند که در آنجا متوجه بوی خوشی می شوند و مشاهده می کنند که بدن هایی روی زمین افتاده است، با اطلاع دادن به مرد های قبیله برای دفن اجساد اقدام می کنند.

از آنجا که باید بدن هر امام را امام دیگری دفن کند به اذن داوند یکی از بدن ها از روی زمین جدا نمی شود که در این هنگام امام سجاد (ع) به امر خداوند طی الارض نموده و به شناسایی و دفن جسد پدر خود می پردازند.

در اجرای این مراسم ابتدا گروهی نقاب بسته با لباس عربی و تکه های حصیر به دست ، با بیل و کلنگ ، نمایش جمع آوری اجساد پاره پاره ی امام حسین (ع) و یارانش را اجرا می کنند که در آن میان امام سجاد (ع) به شناسایی جنازه های بدون سر پرداخته و قوم بنی اسد، اجساد را به خاک می سپارند.

گروهی نیز سوار بر شتران در حالی که ناله می کنند و نوحه می خوانند و اطفالی که به وسیله ی طناب و غل و زنجیر بسته شده اند به وسیله ساربان رانده می شوند و این همان جریان وارد شدن اسرای کربلا به کوفه و شام است…

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.