پاورپوینت رشته ی مهندسی بافت

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان 7,500 تومان٪38 تخفیف

کاربران گرامی، محصول مورد نظر دانلود باکیفیت ترین فایل پاورپوینت رشته ی مهندسی بافت : شیوه های نوین ترمیم ضایعات ارتوپدی با رویکرد سلول های بنیادی در مهندسی بافت استخوان می باشد که با فرمت ppt در ۱۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت رشته ی مهندسی بافت:

مقدمه

اکثریت آسیب هاى استخوانى ایجاد شده در بدن به طور خود به خودى و با حداقل درمان بهبود میابند ولى برخى دیگر به دلایل متعدد از قبیل جوش خوردن نابجاى استخوان، از بین رفتن کامل استخوان دراثرتومور و عفونت محل ضایعه به طورخود به خودى التیام نمیابند.در چنین مواردى از روشهاى مختلفى از قبیل پیوند استخوان و یا ایمپلنت هاى فلزى جهت ترمیم کامل استخوان استفاده میشود. اما این روش ها به دلیل مشکلاتی با محدودیت استفاده رو به رو هستند.

مهندسی بافت استخوان

-در بین بافت هاى بدن، استخوان پتانسیل بالایى براى تولید مجدد دارد و از این رو یک نمونه مناسب براى مهندسى بافت به شمار میرود.

-روش های مهندسی بافت به دو گروه کلی تقسیم میشوند:

(۱داربست های بدون سلول

(۲داربست های با سلول

پارامترهای مهم در طراحی داربست ها

درجه موفقیت روش مهندسى بافت به طور زیادى به خواص داربست بستگى دارد. احتیاجات طراحى داربست شامل تخریب پذیرى، قابلیت هدایت رشد سلولها و خواص مکانیکى مطلوب میباشد.

مواد و روش ها

ویژگى هایى که در تمام داربست هاى ساخته شده به روش هاى مختلف وجود دارد به طور خلاصه شامل زیست سازگارى، زیست تخریب پذیرى،خواص مکانیکى مناسب براى قرارگیرى در محیط درون تنى (In vivo) و خواص مطلوب جهت هدایت و انتقال هرچه بهتر سلول ها میباشد. انتخاب روش مناسب شکل دهى داربست به شدت به ریز ساختار بافت طبیعى مورد نظر بستگى دارد و لازم است تا درطراحى و ساخت داربست مقیاس هاى مختلف اعم از ماکرومتر تا نانومتر در نظرگرفته شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.