پاورپوینت فصل اول کتاب مقدمه‌ای بر نظریه‌ های یادگیری علی اکبر سیف ویرایش دهم

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
22,000 تومان 12,000 تومان٪45 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل باکیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت فصل اول کتاب مقدمه‌ای بر نظریه‌ های یادگیری ویرایش دهم نوشته متیو. اچ. السون, بی.ار. هرگنهان با ترجمه علی اکبر سیف می باشد که با فرمت ppt در ۲۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

فهرست:

فصل اول:یادگیری چیست؟

تعریف یادگیری و اجزای آن

تفاوت اصطلاح تقویت (reinforcement) و پاداش(reward)

آیا یادگیری باید به تغییر رفتار بینجامد؟

رویدادهایی که باعث تغییر در رفتار میشوند

یادگیری وعملکرد

چرا به تمرین یاتجربه اشاره می کنیم؟

نقش پذیری

آیا یادگیری ازنوع خاصی ازتجربه به دست می آید؟

یک تعریف تغییریافته از یادگیری

آیا انواع مختلفی ازیادگیری وجود دارد؟

شرطی سازی چیست؟

انواع شرطی سازی در روانشناسی

شرطی سازی کلاسیک

شرطی سازی فعال یا عامل

اجزای شرطی‌سازی عامل یا کنشگر

تقویت کننده ها در شرطی سازی عامل

تنبیه (مجازات) در شرطی‌سازی عامل

تفاوت شرطی‌سازی کلاسیک و عامل

یادگیری و بقا

چرابه مطالعه یادگیری بپردازیم؟

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل اول کتاب مقدمه‌ای بر نظریه‌ های یادگیری علی اکبر سیف ویرایش دهم محتوای چندتا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

محتوای اسلاید ۱۵

شرطی سازی فعال یا عامل
بوروس فردریک اسکینر  روان‌شناس رفتاری مشهور، پیشگام اصلی نظریه شرطی‌سازی فعال بود. به همین خاطر این نظریه نام‌های دیگری نیز دارد مانند شرطی‌سازی اسکینری  و شرطی‌سازی ابزاری ​​​​​​​

درست مانند نظریه یادگیری شرطی‌سازی کلاسیک، شرطی‌سازی ابزاری/ فعال نیز بر ایجاد ارتباط تأکید دارد.
اما این ارتباطات بین رفتار و عواقب رفتاری شکل می‌گیرند. این نظریه یادگیری بر نقش تنبیه یا تقویت تأکید دارد تا احتمال تکرار رفتار در آینده را افزایش یا کاهش دهد. به شرط این‌که عواقب آن دنباله‌رُوی فوری یک الگوی رفتاری باشد. تمرکز این نظریه یادگیری بر الگوهای رفتاری ارادی است.

جعبه اسکینر
اسکینر در پی تحقیقات خود دستگاهی را ابداع کرد که به‌عنوان یک اتاق شرطی‌سازی عاملی شناخته می‌شود و امروزه اغلب از آن به‌عنوان جعبه اسکینر یاد می‌شود. محفظه در اصل یک جعبه‌ای بود که می‌توانست حیوان کوچکی مانند موش یا کبوتر را در خود جای دهد. این جعبه همچنین حاوی میله یا کلیدی بود که حیوان می‌توانست برای دریافت پاداش آن را فشار دهد.

محتوای اسلاید ۱۸

تنبیه (مجازات) در شرطی‌سازی عامل

تنبیه مثبت؛ افزودن یک مخرک یا نتیجه نامطلوب تا بتواند پاسخی را که در پی دارد تضعیف کند. سرزنش کردن دانش اموزی که نمره پایین گرفته است.

تنبیه (مجازات) منفی؛ که به آن مجازات با حذف معروف است. تنبیه منفی شامل برداشتن محرک مطلوب بعد از وقوع رفتاری است. درواقع هنگامی روی می‌دهد که یک اتفاق یا نتیجه مطلوب پس از وقوع یک رفتار برداشته شود. گرفتن اسباب بازی از کودکی که تکالیفش را کامل نکرده است.
در هردو مورد تنبیه منفی و مثبت نیز رفتار کاهش می‌یابد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.