پاورپوینت فصل دوم کتاب نظریه‌های حسابرسی جواد رضازاده

پاورپوینت فصل دوم کتاب نظریه‌های حسابرسی جواد رضازاده
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
12,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل پاورپوینت فصل دوم کتاب نظریه‌های حسابرسی جواد رضازاده با عنوان نظریه نمایندگی می باشد که در قالب ppt در ۲۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت  :

فهرست

تعریف نظریه نمایندگی

تضاد منافع وهزینه های نمایندگی

عدم تقارن اطلاعاتی

انتخاب نادرست وخطر اخلاقی

محیط اطلاعاتی غنی

هزینه های نمایندگی قرض

رونالد کوز (۱۹۳۷)، اقتصاددان معروف، برای اولین بار واژه «شرکت» را به عنوان نظامی متشکل از روابط تعریف کرد که به محض تخصیص منابع اقتصادی متعلق به شخص مالک به فعالیت های تجاری به وجود می آید. او در ادامه بیان می کند که فعالیت در بازار آزاد و استفاده از ساز و کار قیمت بازار، هزینه دارد. علاوه بر این با تشکیل شرکت نمی توان هزینه های مذاکره و عقد قراردادهای جدید بین طرفین معاملات را به طور کامل از بین برد، اما می توان این هزینه ها را به مقدار زیادی کاهش داد.

به این ترتیب او نتیجه می گیرد که تشکیل شرکت برای اداره منابع اقتصادی منجر به صرفه جویی در هزینه معاملات میشود.تحقیق اثرگذار کوز (۱۹۳۷) درباره نظریه شرکت، سرآغازی برای تحقیق بیشتر درباره ویژگیهای شرکت بود.

به نظر آرمن آلکیان” و هارولد دمستزا (۱۹۷۲) شرایط یا انواع دیگر سازماندهی شرکت وجود دارد که براساس آن می توان منابع را با هزینه کمتری اداره کرد. آنها شرکت را ساختاری قراردادی میدانند که در میان تمامی قراردادهای منعقد شده با مالکان منابع اقتصادی ورودی به شرکت، یکی از طرفین قرارداد همیشه حضور دارد. شخص مورد اشاره به طور مستقل مذاکرات مربوط به عقد قراردادهای مختلف با مالکان منابع اقتصادی ورودی به شرکت را به جریان می اندازد و آخرین ادعا را نسبت به منابع شرکت دارد و حق دارد موقعیت استثنایی قراردادی خود را به دیگران بفروشد….

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.