پاورپوینت فصل چهارم کتاب معماری معاصر ایران دکتر وحید قبادیان

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,900 تومان٪26 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر باکیفیت ترین پاورپوینت فصل چهارم : پهلوی اول ۱۳۲۰-۱۳۰۴ کتاب معماری معاصر ایران سبک شناسی و مبانی نظری نوشته دکتر وحید قبادیان می باشد که با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت فصل چهارم کتاب معماری معاصر ایران دکتر وحید قبادیان:

شهرسازی:

دوره پهلوی اول ، شهرهای مدرن رشد و نمو پیداکرد یکی از علل عمده ورود اتومبیل به کشور بود. این وسیله نقلیه جدید نیازمند به معابر مستقیم ، عریض و آسفالته بود.

هیچ وسیله ای در تاریخ شهرسازی به اندازه اتومبیل بافت و کالبد شهرها را تغییر نداده است.

در این دوره با از بین رفتن مراکز محلات ، هویت حملات عملاً کمرنگ شد و به تدریج بسیاری از بانک داران و تجار فرد – فروش محل کسب خود را از بازار و یا بازارچه ها به پاساژها و فضاهای کنار خیابان های ماشین رو انتقال دادند.

در ان زمان به دلیل افزایش قدرت تخریب هواپیماهای جنگی به تدریج برج و باره های شهرها به علاوه در واژه های مرتبط ان آن ها برچیده شد و خندق های کنار آن ها پُر و خیابان های جدید بر روی آن ها اضافه شد.

احداث خیابان ها و میدان های جدید به نما های بیرونی ساختمان ها اهمیت بخشد.عاملی که بیش از هز سبک و شیوه معماری در تحول معماری سنتی تهران تاثیرگذار بوده ، معرفی شیوه شهرسازی غربی در توسعه های اولیه تهران قدیم است.
شهر همدان تنها شهری است که خیابان های آن به جای شطرنجی ، شعاعی هستند که کامل فریش اترشی این طرح را کشید در طرح وی یک میدان بزرگ به نام میدان پهلوی در مرکزشهر و در حجاوی بازار احداث شد.
این میدان به وسیله ۶ خیابان شعاعی جدید به سایر مناطق شهری متصل شد.
در این طرح سعی شد مسجد جامع ، بخشی از بازار و بخشی تپه هگمتانه حفظ شود.
طرح بدنه میدان زیرنظر کامل مزیتی به سبک نئوباروک طراحی و اجرا شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.