کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پاورپوینت فصل ۱۲ : رشد حرکات بنیادی: مهارت های جابجایی کتاب درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی نویسندگان: دیوید ال. گالاهو و همکاران مترجمان : بهرام و همکاران انتشارات نافع نو در ۵۶ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل ۱۲ ، بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید ۳
مهارت های جابجایی (Locomotor skill)
شامل گروهی از مهارت های بنیادی (FMS) هستند که به افراد امکان هدایت در فضا یا حرکت بدن از نقطه ای به نقطه دیگر را می دهند.
دویدن، تاختن، لی لی کردن، جهیدن، پریدن و سر خوردن از رایج ترین اشکال مهارتهای جابجایی هستند.
اغلب، نظریه پردازان رشد حرکتی از مهارت های جابجایی به عنوان پدیدآیی نوعی (Phylogenetic ) یاد می کنند (طبیعی بوده و نیازمند آموزش رسمی و بازخورد نیست).
دیدگاه مقابل پدید آیی فردی (Ontogenetic ) است (نیازمند آموزش و بازخورد).
محتوای اسلاید ۷
ویژگی های دوندگان مبتدی
رشد الگوی ماهر دویدن نیازمند قدرت کافی در دو پا برای پیش رانی بدن به جلو و بالا است ( برای کودکان سنگین تر این عامل یک محدودیت به حساب می آید).
هماهنگی چند عضوی و تعادل پویا مهم است.
دوندگان متبحر با کارآمدی بیشتری می دوند.
دوندگان مبتدی تمایل به حفظ بدن در حالت عمود دارند و بازوها در پویایی های توان مهارت درگیر نشده و احتمالاً برای حفظ تعادل استفاده می شوند.
عوامل مرتبط با نمو جسمانی در کودکان کم سن (پاهای کوتاه و مرکز ثقل بالا)، تکلیف دویدن را برای آنها از لحاظ تعادلی، بسیار چالش آفرین می کند.
دوندگان مبتدی برای انطباق با تعادل ضعیف، پایین آوردن مرکز ثقل و افزایش سطح اتکا، تمایل به حفظ ایستایی وسیع و طول گام های کوتاه و پای صاف دارند.
دوندگان بسیار مبتدی گارد بالا یا گارد میانی به خود می گیرند.
محتوای اسلاید ۳
ارزیابی مهارت های حرکتی بنیادی
آزمون های محصول-محور (Product –Oriented tests)
ماهیت کمی داشته و توجه آنها به نتیجه پایانی یک عملکرد خاص است (تعداد یا مسافت پرتاب).
آزمون های فرآیند- محور (Process-Oriented tests)
الگوی اجرای حرکت نظیر شکل، استایل یا مکانیک حرکت را آزمایش می کنند.
آزمونهای هنجار- مرجع (Norm-referenced Tests)
مهارت کودک را با کودکان هم سن و با جنس مشترک (برخی اوقات نژاد مشترک و وضعیت اجتماعی فرهنگی یکسان) مقایسه می کنند (رتبه درصدی).
آزمونهای معیار- مرجع ( Criterion-referenced Tests)
کیفیت حرکت کودک را در مقایسه با برخی معیارهای از قبل تعیین شده عملکرد می سنجند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.