دانشجویان و کاربران گرامی ، محتوای این فایل شامل جامع ترین و باکیفیت ترین پاورپوینت مدیریت دولتی و ویژگی های دموکراتیک آن می باشد که با فرمت ppt در ۲۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.
فهرست و عناوین پاورپوینت مدیریت دولتی و ویژگی های دموکراتیک آن:
مقدمه
اداره امور و مدیریت
کنترل سیاسی در بروکراسی سنتی
مشکلات الگوی سنتی
نارسا و غیرمنطقی بودن الگوی کنترل سیاسی
مشکل بروکراسی
نقد انتخاب عمومی
مدیریت دولتی نوین
انتقادهای مربوط به مدیریتگرایی
شالوده اقتصادی مدیریت گرایی
شالوده مدیریت بخش خصوصی
تیلوریسم جدید
مشخصات مبهم
ایجاد زمینه فساد
سبک رهبری دموکراتیک
ویژگی های یک رهبر دموکراتیک
نتیجه گیری
مقدمه
در دهههای اخیر، شاهد ظهور رویکردی جدید در مدیریت دولتی بودهایم. بهبیانی دیگر، رویکردی جدید که برای رویارویی با مشکلات و مسائل پیچیده عصر حاضر شکل گرفته است، ضرورت برخورد با چالشهایی نظیر تغییر تکنولوژی، جهانی شدن، انقلاب اطلاعات و رقابت بینالمللی، دولتها را ناگزیر از ایجاد تغییراتی عمده در بخش مدیریت دولتی خود کرده است. پارادایم الگوی سنتی اداره که در بخش اعظم قرن بیستم، نظریهای غالب محسوب میشد.
طی سالهای اخیر که در آنها شاهد تغییراتی به مراتب وسیعتر از تمامی تغییرات قرن بیستم بودهایم، جای خود را به «مدیریتگرایی» یا مدیریت دولتی جدید داده است. ویژگی مهم رویکرد نوین مدیریت دولتی، جلب مشارکت مردم در انجام امور و سپردن کارها به دست آنان است. رویکرد «مدیریتگرایی» برای جوامعی مناسب است که در آنها نظر ارباب رجوع و مشتریان سازمانها از ارج و اهمیت بالایی برخوردار است، کرامت و ارزش انسان مدنظر بوده است.
اداره امور و مدیریت
این باور رایج است که اداره امور، وظیفهای محدودتر و کمدامنهتر از مدیریت بوده و گذار از اداره امور دولتی به مدیریت دولتی، به معنای ایجاد تغییری عمده از جنبه تئوری و عملکرد است. ریشه اداره امور minor و سپس Minstar به معنای «خدمت کردن» و بهدنبال آن «حکومت کردن» است. ریشه مدیریت Manus به معنی «کنترل کردن و دستیابی به نتایج» است. از تعاریف متعددی که در متون و فرهنگهای لغت تخصصی از این دو واژه به عمل آمده، چنین استنباط میشود که توجه اداره امور دولتی بر فرایند، بر دستورالعملها و قواعد متداول و مرسوم متمرکز است، حال اینکه مدیریت دولتی فراتر از این بوده و به جای اینکه فقط از دستورالعملها پیروی کند، بر تحقق نتایج و قبول مسئولیت آنها تاکید دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.