پاورپوینت نظریه رشد فروید Freud Developmental Theory

روانشناسی صنعتی سازمانی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
20,000 تومان 10,000 تومان٪50 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل پاورپوینت نظریه رشد فروید Freud Developmental Theory می باشد که با فرمت ppt در ۱۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از وب سایت سن فایل خریداری و دانلود نمایید.

biography

زیگموند فروید (زادهٔ ۶ مه ۱۸۵۶- درگذشت ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹) عصب‌شناس و روان‌شناس اتریشی بود. فروید پایه‌گذار رشته روانکاوی است.
فروید در سال ۱۸۸۱ از دانشگاه وین پذیرش گرفت و سپس در زمینه‌های اختلالات مغزی و گفتاردرمانی و کالبدشناسی اعصاب میکروسکوپی در بیمارستان عمومی وین به تحقیق پرداخت.
او به عنوان استاد دانشگاه در رشته نوروپاتولوژی در سال ۱۸۸۵ منصوب و در سال ۱۹۰۲ به عنوان پروفسور شناخته شد. در ایجاد روانکاوی و روش‌های بالینی برای روبرو شدن با علم آسیب شناسی روانی از طریق گفتگو بین بیمار و روانکاو فروید تکنیک‌هایی را مثل استفاده از تداعی آزاد (به روشی گفته می‌شود که در آن بیمار هرآن چه را به ذهنش خطور می‌کند، بیان می‌نماید) و همچنین کشف انتقال (فرایندی که در آن بیمار و روانشناس خاطرات کودکی خود را با هم درمیان می‌گذارند) و همچنین فرایند تحلیلی روانشناسی را ارائه کرد. بازتعریف فروید از تمایلات جنسی که شامل اشکال نوزادی هم می‌شد به او اجازه داد که عقده ادیپ (احساسات جنسی بچه نسبت به والدین جنس مخالف خود) را به عنوان اصل مرکزی نظریّه روانکاوی درآورد.

باید اشاره کرد که متأسفانه برداشت های اشتباهی از نظریات فروید شده است. از جمله مفهومی که معنای ان دچار تحریف شده است مفهوم “لیبیدو« است که با شهوت هم معنی قرار گرفته است.بعضی “به فروید این طور نسبت می‌دهند که گویی او همه چیز را بر اساس سکس می‌دانسته است” در حالیکه فروید تنها به جای کلمه عشق واژه تخصصی تری به نام سکسوالیته را انتخاب کرد”.

فهرست پاورپوینت نظریه رشد فروید Freud Developmental Theory :

biography

در ابتدا پاسخ به این سوال:چرا ‘زیگموند فروید’ متهم به نگاه جنسیتی شد؟

نظریه رشد فروید

نکات مرحله دهانی

مرحله مقعدی

مرحله التی

عقده ادیپ و الکترا

مرحله نهفتگی

مرحله جنسی یا تناسلی

چند کتاب خواندنی از فروید

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.