پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)
نوع فایل
word
حجم فایل
54kb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پرسشنامه ی مقیاس معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) (2006) با فرمت ورد در ۳ صفحه می باشد که با بهترین کیفیت توسط تیم وب سایت ما تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) (2006)

فایل پرسشنامه ی مقیاس معنا در زندگی ورد با قابلیت ویرایش می باشد و تعداد سوالات آن ۱۰ سوال است که روایی و پایایی، شیوه نمره گذاری و منابع دارد. مقیاس معنای زندگی توسط استگر، فریزر، اویشی و کالر (۲۰۰۶) جهت ارزیابی وجود معنا و تلاش برای یافتن آن ارائه شده و اعتبار و پایایی و ساختار عاملی آن در پژوهش های مختلف با نمونه های متفاوت مورد بررسی قرار گرفته استده سوال دارد. مقیاس معنای زندگی شامل دو زیر مقیاس است که وجود معنا در زند گی و نیز جستجو برای یافتن معنا را ارزیابی می کنند، مجموع نمرات سوالهای ۲، ۳، ۷، ۸ و ۱۰ میزان تلاش فرد برای یافتن معنا و مجموع نمرات سوال های ۱، ۴، ۵، ۶ و ۹ (سوال ۹ با کدگذاری معکوس) میزان معناداری زندگی فرد را مشخص می کنند.

در حقیقت معنای زند گی هر فردی همام وظایف او در طول زند گی است، وظایفی که برای خود مشخص می نماییم، و با انجامشان سرنوشت خود را می سازیم. از سوی دیگر به منظور یافتن معنای زند گی به مسئولیت شخصی نیاز داریم. غیر از خود ما فرد دیگری نمی تواند به زندگی ما معنا بدهد ، تنها خود ما مسئول یافتن راه و پایداری نمودن در آن راه هستیم.

آلپورت در این باره می گوید : « امروزه در اروپا روان شناسان و روان پزشکان، آشکارا از فروید (که ناکامی جنسی را علت ناراحتی های روانی می داند) ، روی برگردانده اند و به “هستی درمانی” روی آورده اند که مکتب “معنا درمانی“، یکی از نتایج آن است.

پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

پایایی و روایی: دارد

نوع فایل: word

مولفه: دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص نیست)

تعداد صفحات: ۳

منبع: دارد

تفسیر و نمره گذاری: دارد

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.