دانلود کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف بصورت خلاصه ای جامع و کاربردی
خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر علی اکبر سیف بسیار کامل مناسب دانشجویان و متقاضیان کنکور ارشد و دکتری
کتاب «روانشناسی پرورشی نوین» نوشتهی دکتر «علیاکبر سیف» به توضیح و تبیین روانشناسی یادگیری و آموزش میپردازد. نویسنده در این کتاب مخاطبان را با نظریهها، قوانین اصول روانشناسی یادگیری و انگیزش، کسب دانشها و مهارتهای لازم دربارهی اصول و مبانی روانشناسی پرورشی آشنا میکند. علاوه بر آن چگونگی کسب توانایی استفاده از نظریهها و قوانین یادگیری و انگیزش در طراحی فعالیتهای آموزشی و نظایر آن نیز در این کتاب ارائه شده است. مفاهیم کلی روانشناسی پرورشی، هدف، آمادگی یادگیرندگان، یادگیری و انگیزش، آموزش و ارزشیابی عنوانهایی است که در فهرست این کتاب به چشم میخورد. کتاب حاضر خلاصه ای جامع و کاربردی با فرمت پی دی اف و ۱۲۷ صفحه ای از کل کتاب (۷۲۰ صفحه) می باشد که در اختیار شما عزیزان مخاطبان قرار داده شده است.
فهرست موضوعی کتاب:
فصل اول : تعریف روانشناسی پرورشی
فصل دوم : پژوهش در روان شناسی پرورشی
فصل سوم : مراحل و هدف های آموزش
فصل چهارم : طبقه بندی هدف های آموزشی
فصل پنجم : ویژگی های ورودی یادگیرندگان
فصل ششم : نظریه های رشد شناختی
فصل هفتم : نظریه های رفتاری یادگیری
فصل هشتم : نظریه های شناختی یادگیری
فصل نهم : نظریه چند پردازی یادگیری ( نظام یاد )
فصل دهم : نظریه سازندگی یادگیری
فصل یازدهم : انگیزش و یادگیری
فصل دوازدهم : روش های آموزش و غیر مستقیم
فصل سیزدهم : آموزش برای یادگیری در حد تسلط
فصل چهاردهم : آموزش به کمک روش های تغییر رفتار
فصل پانزدهم : آموزش برنامه ای و ماشین آموزشی
فصل شانزدهم : آموزش مهارت ها و راهبردهای یادگیری و مطالعه
فصل هفدهم : آموزش مفاهیم و اصول
فصل هجدهم : آموزش حل مسأله و تفکر انتقادی
فصل نوزدهم : آموزش هوش و آفرینندگی
فصل بیستم : مفاهیم کلی ارزشیابی
فصل بیست و یکم : تهیه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
بخشی از فایل:
فصل اول : تعریف روانشناسی پرورشی
روان شناسی پرورشی چنانچه از نام آن پیداست برخاسته از دو نظام مستقل یعنی روانشناسی و پرورش ( آموزش و پرورش ) است . روان شناسی پرورشی شاخهای از علم روان شناسی است که در خدمت پرورش کاران قرار دارد . روان شناسی خود یکی از شاخههای علوم تجربی و علوم تجربی نیز یکی از دانشها یا معرفتهای بشری است . ویژگی مهم علوم تجربی این است که یافتههای آن از راه مشاهده تجربی به دست میآید . در علوم تجربی مشاهده به دو شکل عمده مشاهده طبیعی و مشاهده کنترل شده صورت میگیرد . منظور از مشاهده طبیعی دقت کردن در امور هستی بدون دخل و تصرف در آنهاست . مشاهده کنترل شده به آن نوع مشاهده گفته میشود که دانشمند ابتدا در موقعیت ه ای مورد نظر خود تغییراتی ایجاد مینماید و آن گاه به مشاهده نتایج حاصل میپردازد . روان شناسی علم مطالعه رفتار و فرآیندهای شناختی و ذهنی زیربنای رفتار است .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.