کتاب روشهای اصلاح و تغییر رفتار کودکان (فصل چهارم)

کتاب روشهای اصلاح و تغییر رفتار کودکان (فصل چهارم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
197kb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان 5,900 تومان٪26 تخفیف

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل پاورپوینت فصل چهارم (عنوان فصل : افزایش رفتارهای مطلوب ) از کتاب روشهای اصلاح و تغییر رفتار کودکان نوشته دکتر علی مصطفایی و حسن امین‌پور می باشد که با فرمت ppt در ۳۹ و ۱۱ اسلاید با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

 کتاب روشهای اصلاح و تغییر رفتار کودکان

«روش‌های اصلاح و تغییر رفتار کودکان» نوشته دکتر علی مصطفایی و حسن امین‌پور از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته‌ی روان‌شناسی است.کتاب روش‌های تغییر و اصلاح رفتار، به توصیف اصول اساسی رفتار می‌پردازد تا دانشجو بیاموزد که چگونه رویدادهای محیطی بر رفتار انسان تأثیر می‌گذارند. هدف دیگر، توضیح دادن شیوه‌های مختلف تغییر رفتار است تا دانشجویان راهبردهایی را فراگیرند و به کمک آن روش‌ها بتوانند به تغییر و اصلاح رفتار بپردازند.

بخشی از متن پاورپوینت کتاب روشهای اصلاح و تغییر رفتار کودکان:

هدف کلی:

هدف کلی این فصل آشنایی دانشجو با اصول تقویت و افزایش رفتارهای مطلوب است.

تفاوت تقویت منفی و تنبیه تنبیه:

به عامل ناخوشایندی گفته می شود که به دنبال رفتار می آید و باعث کاهش احتمال وقوع رفتار می شود. به بیان دیگر، تنبیه عبارت است از ضعیف شدن یا کاهش احتمال بروز یک رفتار پس از ارائه محرک آزارنده به دنبال آن. اگر کودکی در کوچه بچه های دیگر را بزند و قلدری کند و بعد از زدن بچه های دیگر مادرش او را بزند، احتمال زدن بچه های دیگر در حضور شخصی که او را تنبیه کرده کاهش می یابد.

برای تقویت پاسخی که فراوانی نسبتا کمی دارد استفاده کرد. بنا به نظر پریماک، برای این که بدانیم چه چیزی تقویت کننده است باید موجود زنده را آزاد بگذاریم تا آزادانه فعالیت کند؛ کاری که بیشتر از همه تکرار شود، از بقیه کارها نقش تقویتی بیشتری دارد و می توان آن را برای تقویت رفتارهایی که کمتر رخ می دهد، مورد استفاده قرار داد (نظیر دسترسی به اسباب بازی ها و فعالیت های تفریحی). تقویت کننده های پتهای : وقتی شیئی را میتوانیم با تقویت کننده دیگری عوض کنیم، آن شیء ارزش تقویت کنندگی پیدا می کند که به آن تقویت کننده پته ای یا ژتونی گفته می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.