کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی حسن شعبانی (خلاصه و جامع)
دانشجویان و کاربران گرامی، در این بخش کامل ترین و بهترین خلاصه کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس ) نوشته حسن شعبانی واحد درس روش های تدریس پیشرفته بهمراه تحقیق های درس مربوطه رشته تحقیقات آموزشی مقطع کارشناسی ارشد با فرمت پی دی اف و پاورپوینت تهیه و تدوین گردیده است که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.
خلاصه کتاب مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس ) حسن شعبانی
که دربرگیرنده مفاهیم روش تدریس است، برای دانشجویان رشتههای علوم تربیتی و رشتههای دبیری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، مسئولان آموزش و پرورش و کسانی که به نحوی با تدریس و آموزش سروکار دارند نیز از آن بهرهمند شوند.
فصل اول: مبانی نظری یادگیری
فصل دوم: مبانی نظری تدریس
فصل سوم: ارتباط و نقش آن در فرایند آموزش
فصل چهارم: مدیریت کلاس درس
فصل پنجم: هدفهای آموزشی و منابع تعیین آنها
فصل ششم: طراحی آموزشی و مراحل تحلیل و تنظیم آن
فصل هفتم: روش تنظیم برنامههای درسی ترمی و روزانه
فصل هشتم: روشهای تدریس مبتنی بر انتقال مستقیم
فصل نهم: روشهای تدریس مبتنی بر تعامل
فصل دهم: روشهای تدریس مسئلهمحور
فصل یازدهم: روشهای آموزش انفرادی
بخشی از پاورپوینت فصل سوم:
مفهوم و تعریف ارتباط
واژه ارتباط معادل لغت communication در انگلیسی است که خود از ریشه لاتینی communist یعنی اشتراک گرفته شده است. در فرهنگ لغات وبستر (۱۹۷۱)، برای واژه communication معادل هایی نظیر رساندن، بخشیدن، انتقال دادن، آگاه ساختن، مکالمه و مراوده داشتن ذکر شده است.
در مفهوم ارتباط دارای معنی فراوانی است از جمله انتقال و انتشار آگاهیها و اندیشهها؛ ایجاد پیوستگی اجتماعی، فن انتقال اطلاعات و افکار از فردی به فرد دیگر. برخی نیز ارتباط را برقراری رابطه بین دو فرد دو موضوع دو اندیشه میدانند باتوجه به تعاریف متعدد میتوان اذعان داشت که هر یک با توجه به کاربرد آن در زمینه خاص مطرح شده است نظیر ارتباط الکترونیک، ارتباط آموزشی، ارتباط انسانی و غیره ولی در فرآیند تدریس و یادگیری ارتباط تعریف مشخص و مخصوص به خود را دارا می باشد.
تعریف ارتباط در آموزش و پرورش
مهمترین ویژگی این تعریف علاوه بر اینکه به انتقال و تأثیر پیام توجه دارد تاکید به هدف ارتباط است که به کنترل و هدایت یکدیگر یعنی معلم و شاگرد تاکید کرده است. در این تعریف مقصود نهایی هر ارتباطی در آموزش را مورد توجه قرار می دهد اثر گذاری و کنترل شاگرد را به منظور ، هدایت به سمت اهداف آموزشی و نیل به کمالات انسانی را مد نظر قرار داده است.
تصاویر بخشی از فایلها
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.