آزمون مازهای پورتئوس بصورت کامل و جامع

آزمون مازهای پورتئوس بصورت کامل و جامع
نوع فایل
word
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

آزمون مازهای پورتئوس بصورت کامل و جامع

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل آزمون مازهای پورتئوس بصورت کامل و جامع با فرمت word و قابل ویرایش در ۲۶ صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

این آزمون در سال ۱۹۲۴ توسط پروتئوس ساخته شد و بعدها به وسیله آرتور مورد ‏تجدید نظر فرار گرفت. کاربرد این آزمون برای ارزشیابی هوشی عمومی کودکان ۳ تا ‏‏۱۴ساله است و شامل ۱۰ ماز است.‏

آزمون پیش رو  دارای روایی و اعتبار مطلوبی است و شیوه ی اجرا ، نمره گذاری و همچنین تفسیر نمرات را شامل می شود.

دانلود آزمون مازهای پورتئوس

پرسشنامه حافظه مازهای پورتیوس

آزمون هوش ماز

آزمون حافظه ماز به همراه دستورالعمل، امتیاز ها و جدول پاسخ

آزمون مازهای پورتئوس یک آزمون هوشی غیر کلامی است. در این آزمون، فرد باید کار را با مازهای ساده شروع کند و در گام های بعدی مازهای پیچیده تری را تکمیل نماید. برای تکمیل هریک از مازها آزمودنی باید راه ورودی تا خروجی ماز را با مداد رسم کند. برای موفقیت در این آزمون، فرد باید بتواند لحظاتی قبل از حرکت دادن مداد روی ماز، مسیر صحیح را شناسایی نموده و نقشه گردشهایش به چپ یا راست را در ذهن نگه دارد. به همین دلیل این آزمون را آزمون برنامه ریزی ذهنی بحساب می آورند. پرتئوس معتقد است این آزمون توانایی پیش بینی و برنامه ریزی فرد را اندازه گیری می کند. اجرا و تفسیر این آزمون نیازمند آموزش تخصصی است.

یکی از شرایط عمده و اساسی استفاده از یک آزمون در هر کشوری، استاندارد بودن آن آزمون است بدین معنی که آزمون باید با شرایط خاص فرهنگی آن کشور انطباق داشته باشد تا نتایج حاصل از استفاده از این آزمون بخصوص، قابل اعتماد باشد. برای این منظور تحقیقی در مورد هنجار یابی و استاندارد کردن آزمون مازهای پورتئوس انجام گرفت، این تحقیق روی ۹۹۹ نفر از دانش‌ آموزان ۸ تا ۱۱ ساله که در دبستان ‌های دخترانه و پسرانه شهرهای غرب مازندران به تحصیل اشتغال داشتند انجام شد. ماز های این آزمون شامل مازهای ۳ سالگی تا ۱۲ سالگی می باشد. (به ازای هر سال یک ماز) و علاوه بر این ها یک ماز چهارده سالگی و دو ماز بزرگسال الف و بزرگسال ب را نیز شامل می شود….

تصویر محیط فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید