جزوه روان شناسی پرورشی (تربیتی)

جزوه روان شناسی پرورشی (تربیتی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
736kb
نویسنده
دسته بندی
7,800 تومان

کاربران گرامی ،محتوای این فایل شامل جزوه روان شناسی پرورشی (تربیتی) ، در قالب pdf در ۱۲۲ صفحه با کیفیت عالی می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول را دریافت و دانلود نمایید.

بسیار کامل مناسب دانشجویان و داوطلبان رشته روان شناسی تربیتی و متقاضیان کنکور ارشد و دکتری

بخشی از متن:

فصل اول: کلیات روان شناسی پرورشی(تربیتی)

چگونگی شکل گیری روان شناسی پرورشی

روان شناسی پرورشی به معنی امرزوی آن با کوشش ادوارد ثرندایک (۱۸۷۴ – ۱۹۴۹) شاگرد ویلیام جیمز (۱۸۴۲ – ۱۹۱۰) در دانشگاه هاروارد و استاد دانشکده تربیت معلم در دانشگاه کلمبیا آغاز شد. آزمون های مختلف هوشی، پیشرفت تحصیلی، علائق و شخصیت نیز در پیشبرد روان شناسی تأثیر عمده ای داشته و انگیزه و زمینه قابل توجهی برای تحقیقات تربیتی فراهم کرده است. آراء پیاژه نیز به روان شناسان تربیتی در برداشت صحیح از توانایی های ذهنی دانش آموزان کمک کرد.

قلمرو روان شناسی پرورشی

روان شناسی پرورشی شاخه ای از روان شناسی است که چگونگی کاربرد اصول و یافته های روان شناسی در موقعیتهای آموزشی و پرورشی را بررسی می کند. بنابراین، روان شناسی پرورشی، علمی است ورای کاربرد اصول عمومی روان شناسی در تدریس. مطالعه یادگیری و آموزش یکی از مسائل عمده روان شناسی پرورشی است. آنچه که روان شناسی پرورشی برای معلمان فراهم می آورد، دیدی خلاق و انتقادی است و این که معلم دانم احساس کند که باید بیشتر بیاموزد.

تعریف یادگیری

یادگیری حوزه ی بسیار گستردهای را شامل می شود. هر گنهان و ألسون گفته اند «یادگیری یکی از مهم ترین زمینه ها در روان شناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است که معروف ترین تعریف یادگیری به قرار زیر است: یادگیری به فرایند ایجاد تغییر نسبتا پایدار در رفتار با توان رفتاری که حاصل تجربه است، گفته میشود و نمی توان آن را به حالت های موقتی بدن مانند آنچه بر اثر بیماری، خستگی با مصرف داروها پدید می آید، نسبت داد.
یادگیری به تغییر می انجامد؛ یعنی بعد از کسب تجربه ی یادگیری موجود زنده، از جمله انسان، از حالت قبل از کسب تجربه به یک حالت تازه، تغییر می یابد. درست است که یادگیری ایجاد تغییر است، اما این تغییر باید نسبتا پایدار باشد تا آن را یادگیری بنامیم.

تصویر محیط فایل

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید