خلاصه کتاب معرفت شناسی محمد حسین زاده

خلاصه کتاب معرفت شناسی محمد حسین زاده
نوع فایل
pdf
حجم فایل
493kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه کتاب معرفت شناسی نوشته محمد حسین زاده در ۳۶ صفحه شامل یازده فصل حاوی نکات مهم و کلیدی منبع دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

خلاصه کتاب معرفت شناسی محمد حسین زاده

هر انسان اندیشمندی خود را با انبوهی از پرسش ها و مجهولات مواجه می بیند که پاره ای از آن ها بنیادین و اساسی اند.پرسش هایی چون مبدا و فرجام، هدف زندگی و … در این بیم مسائلی وجود دارد که تا حل نشوند، امکان پاسخ به این سوالت وجود ندارد که به آن مباحث معرفت شناسی می گویند.البته مباحث معرفت شناسی پیچیدگی های خاص خود را دارد که ارائه آن ها به صورت آسان و ساده ضروری است.

در نوشتار حاضر کوشیده ایم در میان پرسش هایی فراوانی که هم اکنون فراروی انسان معاصر قرار دارد و راه حل هایی که برای آنها ارائه می گردد مباحث معرت شناسی را به اختصار و با وضوح نسبی مورد بررسی قرار دهیم و قدمی هرچند کوتاه در راه انجام وظیفه سترگ برداریم.

این نوشتار مشتمل بر یازده فصل است.در فصل اول، پس از ذکر مقدمه و تاریخچه کوتاهی، به تعریف معرفت شناسی می پردازیم و در فصل دوم امکان معرفت را بررسی می کنیم و در فصل سوم به ارزیابی راه حل دکارت و پیروان وی پرداخته، سپس دورنمایی از راه حل اندیشمندان اسلامی را ارائه می کنیم. در فصل های بعد، راه حل اندیشمندان مسلمان را شرح می دهیم و احیانا پاره ای از نظریات اندشمندان مغرب زمین را با آن مقایسه می کنیم. امید است که مورد استفاده و قبول حق جویان قرار گیرد.

مطالب خلاصه کتاب معرفت شناسی نوشته محمد حسین زاده در یازده فصل گردآوری و تدوین شده‌اند که عناوین‌شان به ترتیب عبارت‌ است از:

فصل اول: معرفت شناسی چیست

فصل دوم: امکان معرفت

فصل سوم:شالوده معرفت

فصل چهارم:علم حضوری

فصل پنجم: علم حصولی

فصل ششم: حقیقت مفاهیم کلی

فصل هفتم:اقسام مفاهیم کلی و ویژگیهای آن

فصل هشتم:نقش عقل و حس در تصورات

فصل نهم:نقش عقل و حس در تصدیقات

فصل دهم:ارزش شناخت

فصل یازدهم:شیوه هی کسب معرفت

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید