دانلود پاورپوینت سرطان خون(لوسمی)

دانلود پاورپوینت سرطان خون(لوسمی)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

دانلود پاورپوینت سرطان خون(لوسمی)

کاربران گرامی ،در این بخش لینک دانلود پاورپوینت سرطان خون(لوسمی) با فرمت pptx در حجم ۲۸ اسلاید قابل ویرایش آماده گردیده است که پس از پرداخت آنلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت سرطان خون(لوسمی) ،بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۴

سرطان خون یا لوسمی یا لوکمیا بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است. این بیماری در اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. واژه لوسمی به معنی خون سفید است. لوسمی یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان است.

در بیماری لوکمی یا همان سرطان خون، مغز استخوان به صورت غیر عادی، مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند. این سلولها با سلولهای خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند. درنتیجه، تولید سلول‌های سفید خون طبیعی را متوقف کرده و توانایی فرد را در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌برند.

سلول‌های لوکمی همچنین بر تولید سایر انواع سلول‌های خونی که توسط مغز استخوان ساخته می‌شود از جمله گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند، و پلاکت‌های خونی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند، اثر می‌گذارند.

محتوای اسلاید ۷

لوسمی براساس طیف، شدت و سرعت پیشرفت روند بیماری به دو دسته حاد( acute) و دسته مزمن(chronic ) تعریف می شود.
۱. لوسمی حاد، رشد سریع همراه با تعداد زیادی گویچه‌ های سفید نارس است و مدت فاصله زمانی بین شروع بیماری و گسترش دامنه آن بسیار کوتاه است.
۲. لوسمی مزمن، رشد آهسته همراه با تعداد بیشتری یاخته های سرطانی بالغ تر است و مدت زمان طولانی تا بروز علائم بالینی آن دارد.

محتوای اسلاید ۱۵

کشف داروی جدید برای درمان سرطان خون

جام جم آنلاین: پژوهشگران ایرلندی داروی جدیدی را کشف کردند که قادر است سلول های لوسمی (سرطان خون) را نابود و در درمان این بیماری تحولی ایجاد کند.

محققان کالج ترینیتی دوبلین مولکولی به نام PBOX-15 را کشف کردند که می تواند سلول های سرطانی را در بیماران بزرگسالانی نابود کند که به سایر معالجات پاسخ منفی نشان داده بودند.

محتوای اسلاید ۲۶

آخرین نیوز: بنا بر گزارش ایرنا ، محققان اسپانیایی امروز گفتند که تازگی اصلی‌ این مطالعه در شناسایی و اندازه گیری ترکیبات طبیعی موسوم به ‘فنول’ ها در برگ های زیتون می‌ باشد. محققان فزودند:

در این مطالعه از ‘مگس سرکه’ استفاده و مشاهده کردند که عصاره برگ زیتون در این مگس، حشره را نسبت به صدمات فرسودگی سلولی محافظت می‌ کند. مطالعات همچنین ثابت کردند که عصاره برگ زیتون خواص ضد سرطانی و کشنده سلولهای توموری داردو آن را برای درمان سرطان خون در چندین نفر استفاده کردند. این در حالی‌ است که کارخانجات تا بحال برگ زیتون را دور می‌ انداختند و یا آن را برای تولید انرژی استفاده می‌ کردند.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید