روش تدریس پیشرفته با فرمت پاورپوینت

روش تدریس پیشرفته با فرمت پاورپوینت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
تاریخ انتشار
۱۱ دی ۱۳۹۷
دسته بندی
تعداد بازدید
209 بازدید
5,800 تومان
افزودن به سبد خرید
  خرید این محصول

روش تدریس پیشرفته با فرمت پاورپوینت

دانش پژوهان گرامی ،این فایل حاوی فایل روش تدریس پیشرفته می باشد که با فرمت پاورپوینت در حجم ۲۶۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمائید.

پاورپوینت روش تدریس پیشرفته ویژه اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی

یاد گیری:

اگر هدف از تدریس را، یادگیری فرا گیرندگان بدانیم. با توجه به دیدگاه جان دیوئی هدف و شیوه و روش های رسیدن به هدف را نمی توان از هم جدا کرد، و شیوه و هدف به صورت واحد در می آیند. در این حالت می توان کنش های یاددهی – یادگیری را یک فعل واحد دانست.

یادگیری، فرایندی است که طی آن فرد به بازنمائی های ذهنی خود بهبود می بخشد .

یادگیری، فرایند ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتار یا توان رفتاری که حاصل تجربه است.

یادگیری فعال، یادگیری که با حداقل دخالت عوامل خارجی صورت گیرد. عواملی مثل کتاب ،معلم و … عوامل تسهیل کننده یادگیری می باشند.

در یادگیری فعال ، کنترل یادگیری در دست یادگیرنده است.

اگر تجارب گیری و تعامل یادگیرندگان با این تجارب سبب رسیدن به سطوح بالای تفکر باشد یادگیری به شکل فعال در می آید.

یادگیری وب محور:

فراگیر – محور(یادگیرنده محور) و تجارب یادگیری چند بصری صورت می گیرد.
تدریس یعنی کاوشگری ، کاوشگری، کاوشگری
تدریس کاوش گری است نه فعالیت

ویژگی های یادگیری فعال

۱- یادگیرندگان بطور فعال در فرایند یادگیری مشارکت دارند.

۲- فرایند یادگیری از علائق، خواسته ها و اداراکات یادگیرندگان آغاز می شود.    ۳- محیط یادگیری بنحوی سازمان یابد که در آن یادگیری فراگیر – محور جریان داشته باشد.

۴-تجارب یادگیری باید بنحوی سازمان یابد که یادگیرنده را در روشن سازی و بیان نیازهایشان کمک می کند.

۵- هر کسی بتواند بر اساس تجارب و اطلاعات خود در یادگیری نقش مهمی را ایفا کند.

۶- معلم به همان اندازه از شاگردان یاد بگیرد که هر شاگرداز وی و سایر یادگیرندگان یاد بگیرد.

۷- استقلال یادگیرنده، مهم ترین رکن در یادگیری می باشد.

۸- مفیدترین و متداولترین ابراز بررسی میزان پیشرفت یادگیرنده ” ارزشیابی از خود ” باشد.

۹- مسئولیت و کنترل یادگیری بین یادگیرنده و عوامل خارجی (معلم، کتاب درسی و …) تقسیم شود.

۱۰- نقش آموزش دهنده(معلم) یا هر عامل خارجی فقط تسهیل کننده باشد.

۱۱- فرایند یادگیری مبدل به فرایند رشد و تکامل یادگیرنده گردد.

……

مطالعه بیشتر

   راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

پاسخی بگذارید